eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
18 éven felülieknek
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek.

Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot
Mentőegységek dolgoznak egy Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép roncsdarabjainál az iráni Sahriár város közelében 2020. január 8-án, miután a légi jármű hajnalban lezuhant 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: Abedin Taherkenareh

A hajtómű meghibásodása okozhatta az ukrán gépkatasztrófát

Az előzetes információk szerint hajtóműhiba okozta a Teherán mellett szerda reggel lezuhant ukrán utasszállító gép katasztrófáját – közölte Ukrajna teheráni nagykövetsége, amely szerint jelenleg kizárható az, hogy terrorcselekmény vagy rakétatámadás okozta a tragédiát.

Korábban az Al Hadath jordániai hetilap forrásmegjelölés nélkül közölte, hogy az iráni légvédelem lőtte le tévedésből a gépet. Ezt semmilyen más forrás nem erősítette meg, nyugati hírügynökségek sem vették át az újság információit.

A MAU ukrán légitársaság képviselői szerint az Iránban szerda reggel lezuhant utasszállító repülőgépük jó állapotban volt, és a járat jól képzett személyzete sem követhetett el hibát. "Ez volt az egyik legjobb repülőgépünk kiváló, megbízható személyzettel" - jelentette ki Jevhenyij Dihne, a MAU elnöke kijevi sajtótájékoztatóján.

Mivel a gép elérte a 2400 méter magasságot, minimális az esélye annak, hogy a személyzet hibát követhetett el - mondta Ihor Szosznovszkij repülési műveleti alelnök. A gép személyzetét két pilóta, egy oktató és hat utaskísérő alkotta. Volodimir Japonenko parancsnok 11 600 óra repüléssel rendelkezett, szinte valamennyit Boeing típusú gépen repült, Szerhij Homenko másodpilóta pedig 7600 órát repült.

A gépet 2016-ban gyártották, közvetlenül a Boeing üzeméből szerezték be. Utoljára január 6-án esett át műszaki ellenőrzésen. A MAU nem kapott semmilyen jelzést a pilótáktól sem Teherán felé repülve, sem onnan a felszállás előtt arról, hogy műszaki meghibásodást észleltek volna.

Sahriár, 2020. január 8.
A mentőegység tagja a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép egyik szárnyvégénél a baleset helyszínén, az iráni Sahriár város közelében 2020. január 8-án. A légi jármű hajnalban zuhant le 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
MTI/AP/Ibrahim Norúzi
A mentőegység tagja a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép egyik szárnyvégénél a baleset helyszínén. MTI/AP/Ibrahim Norúzi

Vaszilj Kirilics, az ukrán külügyminisztérium konzuli osztályának helyettes vezetője megerősítette, hogy az előzetes információk alapján a MAU ukrán légitársaság Teheránnál lezuhant járatának nincs túlélője, minden utas és a teljes személyzet is életét vesztette a katasztrófában.

Vadim Prisztajko ukrán külügyminiszter közölte a Twitteren, hogy 176-an haltak meg a katasztrófában, közülük

82-en irániak, 63-an kanadaiak, 11-en ukránok – a kilencfős személyzettel együtt –, tízen svájciak, négyen pedig afganisztáni, illetve hárman-hárman német és brit állampolgárok.
Sahriár, 2020. január 8.
Elszállításra váró hullazsákok a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép balesetének helyszínén, az iráni Sahriár város közelében 2020. január 8-án. A légi jármű hajnalban zuhant le 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
MTI/EPA/ISNA/Ruhollah Vahdati
Hullazsákok a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép balesetének helyszínén. MTI/EPA/ISNA/Ruhollah Vahdati

A katasztrófa miatt Volodimir Zelenszkij ukrán államfő megszakította ománi látogatását és visszaindult Kijevbe. Utasítására az RNBO operatív törzset hozott létre, amelynek tagja a többi között a kormányfő, a külügyminiszter, a védelmi és a belügyi tárca vezetője.

Sahriár, 2020. január 8.
Katonák a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép roncsainál az iráni Sahriár város közelében 2020. január 8-án. A légi jármű hajnalban zuhant le 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
MTI/EPA/Abedin Taherkenareh
A légi jármű hajnalban zuhant le 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. MTI/EPA/Abedin Taherkenareh

Az ukrán elnök Facebook-bejegyzésében arra kért mindenkit, hogy tartózkodjon a spekulációktól és a nem megerősített információk közlésétől. Mint írta, személyes ellenőrzése alatt tart minden intézkedést. Közölte hogy a külügyminisztérium elkészíti az utasok listáját, amit hamarosan nyilvánosságra hoznak. Jelenleg a teheráni Khomeini Imám repülőtéren tartózkodik Ukrajna iráni nagykövete és konzulja.

Sahriár, 2020. január 8.
Rendőr áll a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép egyik kerekénél a baleset helyszínén, az iráni Sahriár város közelében 2020. január 8-án. A légi jármű hajnalban zuhant le 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
MTI/AP/Ibrahim Norúzi
Rendőr áll a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép egyik kerekénél a baleset helyszínén. MTI/AP/Ibrahim Norúzi
Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×