Az üzleti és a fogyasztói bizalmi index is három-három ponttal javult – olvasható ki a GKI Gazdaságkutató legújabb felméréséből, ám a hasonló számok ellenére is van különbség az adatok között.
„Az üzleti várakozások közel másfél éve meglehetősen szűk sávban ingadoznak, most éppen a felső határ környékén van az érték, ami azt jelenti, hogy viszonylag kevéssé pesszimistának tekinthető a szektor. A lakosság esetében viszont az elmúlt másfél évben lényegében töretlen javulás tapasztalható, a fogyasztói bizalmi index értéke már optimistának mondható˜ − összegezte a kutatás eredményeit Karsai Gábor az InfoRádióban.
A GKI Gazdaságkutató vezérigazgató-helyettese szerint a decemberi áremelések után márciusban már érezhetően csökkent a kereskedelmi cégek és szolgáltatók áremelési kedve, ami a fogyasztók szempontjából kedvező változás, és örvendetes változás az infláció szempontjából is. Azt azonban megjegyezte, hogy idén még sok tényező hat majd az áremelések irányába,
A szakértő kiemelte, hogy az ipari és szerényebb mértékben az építőipari vállalkozásoknál is a teljes rendelésállomány megítélése a korábbi hónapokhoz képest nagyobb elégedettséget tükröz.
„Az utolsó statisztikai adat januárról azt mutatta hogy az iparban is és az építőiparban is 15-16 százalékkal kevesebb volt a rendelésállomány mértéke, mint egy évvel korábban, ami aggasztó az éves folyamatok szempontjából. Márciusban azt láttuk, hogy a cégeknek a véleménye továbbra is pesszimista, de érezhetően jobb, mint januárban volt, tehát elindult egyfajta javulás˜ − mondta Karsai Gábor.