Még mindig a biztosítás díja az elsődleges szempont, de a nyújtott szolgáltatás, a megbízhatóság és az elérhetőség is egyre fontosabb az ügyfelek számára - írja az MBH Bank közleménye. A reprezentatív kutatás eredményeiből kiderült, hogy a megkérdezettek 86 százalékának van valamilyen biztosítása, és pozitív folyamatként értékelhető, hogy egyre többen kötnek hitelfedezeti biztosítást is.
A nyilatkozók közel háromnegyede (71 százalék) számára még mindig a biztosítás díja a legfőbb szempont a döntésnél, de egyre nő azok aránya, akik a szerződésbe foglalt szolgáltatások (36 százalék) vagy a megbízhatóság (31 százalék) alapján választanak biztosítást. A megkérdezettek több mint fele tisztában van azzal, hogy biztosítást akár a bankjuk által is lehet kötni, viszont
csak 26 százalék tartotta fontosnak az online ügyintézés lehetőségét.
A lakosság 59 százaléka készül a biztosítás mellett önerővel is arra, ha esetleg valamilyen nem várt esemény történne. Kiderül a kutatásból az is, hogy az életkor előrehaladtával nő a biztosítással rendelkezők aránya: a 18-26 éves korosztályból 41 százaléknak, míg az 54-65 évesek közül 59 százaléknak van biztosítása.
A megkötött biztosítások közt továbbra is a lakásbiztosítások a legnépszerűbbek (82 százalék), ezt követik a kötelező gépjármű biztosítások (68 százalék), végül a baleset- és életbiztosítások következnek (48-48 százalék).
Ez utóbbin belül találhatók a nyugdíjbiztosítások is, igen előkelő helyen, ami arra utal a nyugdíjas évek alatti öngondoskodás egyre nagyobb szerephez jut
- áll a közleményben.
A hitelfedezeti biztosításokat a megkérdezettek 40-45 százaléka ismeri, ami a bank szerint fontos, hiszen minél hosszabb egy adott hitel futamideje, annál valószínűbb, hogy a törlesztés alatt nem várt esemény (betegség, baleset vagy akár tartós munkanélküliség) következik be, a hitelfedezeti biztosítás pedig éppen ezekben a helyzetekben jelent segítséget.
Viszont hiába a lakásbiztosítások a legelterjedtebbek, azok közül a megkérdezettek közül, akik nem rendelkeznek ilyennel, 22 százalék azt mondta, hogy nem tartja fontosnak, 21 százalék pedig nem engedheti meg magának. Jellemzőbb probléma, hogy 45 százalék nem frissíti évente az ingatlana értékét, így az alulbiztosítottá válik.
A bank fontosnak tartja kiemelni, hogy Magyarországon több mint 1 millió ingatlan van biztosítás nélkül.
Ahogyan növekszik az internetes vásárlások aránya, illetve az online felületen vásárolt cikkek értéke, úgy nő az online piactereken is a biztonságos vásárlás iránti igény – ezt szolgálja ki a
netes csalások esetére köthető biztosítás,
amelyről egyébként a válaszadók 72 százaléka még sohasem hallott.
Egy ilyen kötvény amellett, hogy biztosítja az internetes vásárlásokat, ha például a termék hiányosan vagy sérülten érkezne meg, jogi és informatikai segítséget is nyújt a digitális térben történő visszaélésekre. Emellett akár az elveszett vagy ellopott bankkártyával, mobiltelefonnal elkövetett visszaéléseknél is használható.