eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Kétmilliárd forint az autópályák felújítására és karbantartására

Áprilisban kezdődnek meg az autópálya-felújítási munkák. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont, hogy a kivitelezés a lehető legkevésbé zavarja a forgalmat, és a lehető legrövidebb ideig tartson.

A tavalyi évhez viszonyítva az ÁAK Zrt. 2011-ben mintegy 2,4 milliárddal kevesebbet, várhatóan nettó két milliárd forintot fordít a kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására és karbantartására - olvasható a cég közleményében.

A jelentős költségcsökkentés miatt ennek az összegnek a túlnyomó részét karbantartásra kell fordítani, a burkolat- és hídfelújításokra a korábbi évek gyakorlatától eltérően a szakmailag indokoltnál jóval kevesebb forrás jut. Összehasonlításképpen a társaság 2006-ban 9, 2007-ben 5,6, míg 2008-ban nettó 6,7 milliárd forintot költött rekonstrukciós munkálatokra. A felújítások költségtervéhez az ÁAK és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.

Az idei esztendő legnagyobb burkolat-helyreállítási munkájának helyszíne az M1-es autópálya 12-64 km-szelvények közötti része lesz (Bicske térsége), ahol szeptember és október között a haladó sáv aszfaltrétegének cseréje mellett az alapréteg megerősítését fogja elvégezni a megbízott kivitelező.

A rekonstrukció alatt a hosszabb idejű zárások esetén is irányonként két sáv áll majd az arra közlekedők rendelkezésére, így elkerülhetők lesznek a nagyobb torlódások és fennakadások. Nagyfelületű burkolatjavításra ezen kívül még az M0-s autóút déli szektorában, valamint az M3-as autópálya emődi térségében kell számítani az év során.

2011-re két nagyobb csomópont felújítási munkát ütemezett be az ÁAK, melyeknél egyebek mellett többrétegű burkolatjavításra is sor kerül majd. Az egyik helyszín az M3-as autópálya gödöllői csomópontjának jobba oldala, a másik pedig az M7-es autópálya 63. km-szelvényénél, Székesfehérvár közelében található bal felhajtó ág lesz.

Mindkét esetben ősszel kezdődnek a munkálatok, mivel Gödöllő térségében Magyarország EU-elnöksége, az M7-es autópályán pedig a Balatonra igyekvők miatti forgalomnövekedésre való tekintettel nem terveznek korlátozásokat a társaság szakemberei.

A csomóponti rekonstrukciók és a nagyfelületű burkolatcserék mellett öt jelentősebb hídfelújítási munka szerepel az ÁAK idei programjában. Ezek közül az első, az M19-es autóút 1. km-szelvényénél található híd felújítása már márciusban elkezdődött. A munkálatok befejezése májusban várható, addig váltakozó irányú, jelzőlámpás forgalomirányítás lesz érvényben a létesítményen. Ezen kívül az alábbi helyszíneken várható hídfenntartási tevékenység az év során:

A fenntartási és karbantartási tervek elkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg. A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma-1 Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején (július 31.) nem lesz olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×