A Forma-1 2007-es árbevétele 3,9 milliárd dollár volt, ezzel összehasonlítva például az angol első osztály labdarúgó klubcsapatainak összesített árbevétele 3 milliárd dollár volt a 2006/2007-es idényben.
A 3,9 milliárd dollár három részből áll össze: központi bevételekből - például a televíziós közvetítés, szponzorok és vállalati vendéglátás -, csapatbevételekből - ideértve a szponzori pénzeket és a kereskedelmi partnerek és tulajdonosok hozzájárulását, valamint a pályabevételekből (jegyeladásból és egyes szponzorok).
A Forma-1 egyre növekvő globális vonzerejének egyik titka, hogy ma már szinte a világ minden pontján rendeznek versenyeket. Bár még mindig Európában zajlik a legtöbb verseny (a 18-ból 10), mára Ázsia is öt nagydíjnak ad otthont; ezek közül is kiemelkedik az első éjszakai Forma-1-es verseny, amelyet ebben a szezonban rendeznek meg Szingapúrban.
A Forma-1 egész világra kiterjedő népszerűsége - mind árbevétel, mind nézőszám szempontjából - azt jelenti, hogy a versenysorozat az egyik legfontosabb globális sporteseménynek tekinthető.
Alan Switzer, a Deloitte Sport üzletágának igazgatója szerint "a 3,9 milliárd dollárt meghaladó árbevétel, illetve a 2007-es idény 350 milliót meghaladó nézőszáma már most is tekintélyes. A jövőbeli ázsiai terjeszkedésnek, az esetleges "helyi hősök" megjelenésének Indiában és Kínában, illetve az éjszakai versenyek bevezetésének köszönhetően pedig ezek az adatok tovább fognak növekedni."
Újabb eszközök a népszerűség növelésére
Hozzátette: a statisztikák szerint a többi népszerű sportággal összehasonlítva a Forma-1 bevételei sokkal kisebb mértékben származnak a helyszínre látogató nézők vásárlásaiból. A jegyár bevételek és a nézők másodlagos vásárlásai jelenleg mindössze a teljes árbevétel 10 százalékát teszik ki.
A pályák mindent elkövetnek az ilyen jellegű bevételek növelése érdekében. Az éjszakai versenyen kívül a 2008-as idényben megszűnnek bizonyos vezetést könnyítő megoldások, például a kipörgés gátló használata, így - a szervezők reményei szerint - fenntarthatják a versenyek népszerűségét mind a szponzorok mind a nézők körében.
Tanácsadók felhívják a figyelmet arra is, hogy bár a Forma-1 már most is pénzügyi szuperhatalomnak tekinthető a sport világában, folyamatosan foglalkozni kell az olyan kérdésekkel is, mint a nagydíjak helyszíne, a csapatköltségek, a szponzori szerződések és a környezetvédelmi megfontolások, ha maximalizálni szeretnék a Forma-1 népszerűségét, a márka értékét és végső soron a bevételeket.