A magyarországi internet használók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.
Szalóky-Tóth Judit, a társaság igazgatója kiemelte, hogy a magyarok közül a legtöbben könyvet, számítógépes hardvert, ruházati kiegészítőt, cipőt és szórakoztató elektronikai eszközt vettek a világhálón.
A magyarok vásárlási hajlandósága a világhálón megfelel a nemzetközi átlagnak, a vásárlások összetételét tekintve különbözik attól - hangsúlyozta.
A világ 48 országában összesen 26.300 rendszeres internetezőt megkérdező kutatás rámutat arra, hogy Európában a legtöbbek által vásárolt könyv után a ruházati cikk következik, harmadik az elektronikus szórakoztató eszközök termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy - fejtette ki az igazgató.
A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége, 61 százaléka a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül.
Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely forma megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás - mondta el Szalóky-Tóth Judit.
Hanganyag: Kaputa Júlia