Alig másfél évvel a privatizációt követően, tulajdonost vált a Budapest Airport. A 2005-ben kiírt pályázat nyertese, a BAA által vállalt szerződéses feltételeket és kötelezettségeket teljes mértékben átvállalja a HOCHTIEF AirPort vezetette befektetői konzorcium, így az ÁPV Zrt. hozzájárult a Budapest Airport Zrt. részvények adásvételéhez.
A korábbi privatizációs pályázaton győztes BAA anyavállalata, 2006. nyarán nyilvános felvásárlás révén a spanyol Ferrovial csoport többségi irányítása alá került.
A Ferrovial csoport üzleti stratégiája különbözött elődjétől, és a BAA összes Nagy-Britannián kívüli repülőtér érdekeltségeit értékesítésíteni kívánta, éppen ezért megkezdték a tárgyalásaikat a Budapest Airport Zrt. részvényeinek továbbértékesítéséről a HOCHTIEF által vezetett konzorciummal, majd 2006. novemberétől az ÁPV-vel.
Az Állami Privatizációs Ügynökség áldását adta az ügyletre, annál is inkább, mert mint arra a közleményükben is kitérnek, a HOCHTIEF már a Budapest Airport privatizációs pályázati eljárása során is teljesítette az összes alkalmassági feltételt, hiszen a pályázati eljárás második helyezettje volt.
A Hochtief 406 milliárd forintos ajánlatánál jóval többet 465 milliárd forintot kínált a BAA. A vételárnak köszönhetően, a magyar privatizáció történetében ez volt a legnagyobb értékű egyszeri tranzakció.