A Fiat csoport, amelynek tavaly 7,5 százalékos részesedése volt az európai autópiacon, azon kevés kontinentális márka közé tartozik, amely a tavaly negyedik negyedévben növelni tudta eladásait, az idei első negyedévben pedig az egyetlen európai gyártó volt, aki a szűkülő piacon is növekedni tudott.
Az olasz cég 2001 és 2004 között összesen 8,5 milliárd eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, és a 2002-es mélypont idején el kellett adnia Ferrari-részesedése 35 százalékát a szintén olasz Mediobanca-nak, azzal az opcióval, hogy az akkori eladási áron legkésőbb idén nyáron visszavásárolhatja.
Grande Punto - Grande Siker
Elsősorban a Grande Punto tavalyi és idei sikerének tudható be, hogy 2005 utolsó negyedévében már pozitív volt a cég mérlege - igaz, csak 21 millió euróval, de a trend az idei első negyedévben is folytatódott. Luca de Meo, a Fiat márkafőnöke a Die Welt német lapnak adott interjúban cáfolta azokat a piaci pletykákat, hogy a Ferrari-részesedés eladását vagy tőzsdére vitelét terveznék.
Sőt, mondta, már meg is is kezdődtek a tárgyalások a Mediobanca-val a részesedés visszavásárlásáról. A Ferrari-hívek tehát megnyugodhatnak, a sportautó gyártása - és a Forma 1-es istálló is - marad a Fiatnál.
Tíz milliárd euró három év alatt
A jól indult Grande Punto - amelyből eddig 119.000 drabaot adtak el - mellett a Fiat nemrég dobta piacra a Panda Cross összkerék-meghajtású modelljét, és jövőre egy új autóval szállnak versenybe a személyautók úgynevezett C- szegmensében, közismertebben a Golf-osztályban.
De állítólag jövöre jön az új Cinquecento is, és a következő három évben a Fiat 10 milliárd eurót fog beruházni az autógyártásba.
Talán kevésbé ismert, hogy a Fiat konszern árbevételének egyötöde mezőgazdasági és építőipari gépekből származik.
Szia, Anya! – új átverés terjed itthon, mutatjuk, mire kell figyelni