A benzinhez etanolt kell keverni, amit kukoricából, cukorrépából, krumpliból vagy búzából lehet előállítani. Magyarország ezekből sokkal többet tudna termeszteni, mint amennyire itthon szükség van.
A dízelolajhoz növényi olajt kevernek. Ehhez repce, napraforgó, vagy háztartási hulladékolaj használható.
A biokomponens használatának műszaki korlátai vannak, a benzinben jelenleg legfeljebb 5 százalék lehet az aránya.
A bioüzemanyagokat már több évtizede ismerik – mondta az InfoRádióban a MOL vezető közgazdásza.
Varró László hozzátette: eddig azért nem használták őket, mert sokkal drágábbak voltak a benzinnél, vagy a gázolajánál.
Az olajár-emelkedéssel a különbség csökkent. A bio üzemanyag viszont csak akkor lehet versenyképes, ha támogatást kap, például a jövedéki adó csökkentésével – közölte.
Az elmúlt időszakban két új érv is felvetődött a biobenzin mellett. A kiotói egyezmény aláírása óta a világ egyre jobban figyel a széndioxid-kibocsátás csökkentésére.
A nyugati országok olajlelőhelyei pedig kimerülőben vannak, így a világ olajkészletének jó része olyan országban található, ahol nagy a terrorveszély, vagy diktatúra van. A kőolaj beszerzéséhez így biztonságpolitikai kérdéseket is meg kell oldani.
A MOL Rt. a benzinbe már most is kever biokomponenst, azaz etanolt, a gázolaj esetében azonban a gyártás még nem indult meg.
A magyarországi olajvállalat január közepén egy felhívást tett közzé a biokomponens beszerzésére. Erre február közepéig lehet jelentkezni – mondta el az InfoRádióban a MOL Rt. finomítási technológiai és projektfejlesztési igazgatója.
Thernesz Artúr közölte: a cég azt tervezi, hogy 2008 elejéig minden gázolajtermékébe kever biokomponenst.
A biokomponens megdrágítja a benzint, ezért minden ország azon dolgozik, hogy megoldja az árnövekedés kompenzálását.
Magyarországon a benzin esetében 2007 júniusától, a gázolaj esetében pedig 2008. január 1-jétől csökken emiatt a jövedéki adó összege.
Ezért állt le a Déli pályaudvar