eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Reggelivel kínálják a kerékpárosokat az Európai Mobilitási Hét keretében több mint negyven helyszínen megtartott országos bringásreggeli részeként a fővárosi Bem rakparton 2018. szeptember 20-án. Az eseményen Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos tájékoztatott a magyarok kerékpározási szokásiról először készült átfogó kutatás eredményeiről. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából és az Innovációs és Technológiai Minisztériumtámogatásával készítette a Medián.
Nyitókép: Bruzák Noémi

Céges bringa, kilométerdíj – új csomag a kerékpárosklubtól

Munkavállaló, munkáltató és a gazdaság is jól járhatna a Magyar Kerékpárosklub egyik új, összetett elgondolásával.

Anyagi ösztönzőkkel, kilométerdíjjal és szolgálati kerékpárral népszerűsítené a biciklizést a Magyar Kerékpárosklub. A szervezet által készíttetett hatástanulmányt a miniszterelnökhöz és a pénzügyminiszterhez is eljuttatták.

A klub szerint több tízezer új kerékpározót jelentene, ha anyagilag is támogatnák a kerékpározást. A szervezet egy tanácsadócéggel közösen nemzetközi példák alapján elkészített tanulmánya az egész országra kiterjeszthető javaslatokat tesz a kerékpáros munkába járás népszerűsítésére. A munkahelyig biciklivel megtett távolság után például fix kilométerdíj bevezetését javasolják – részletezte Halász Áron, a kerékpárosklub szóvivője.

"Ennek a javasolt mértéke a KPMG tanulmánya szerint 15-45 forint, és ezt a munkáltató adómentes juttatásként nyújthatná. Persze eldönthetné, hogy adja-e, és milyen mértékben" – mondta a szóvivő, és hozzátette, jó lenne, ha a vállalati autót le lehetne fordítani vállalati kerékpárra, és ez is adómentes juttatáslehetne. Belgiumban egyébként az ilyen költségek 120 százalékos elszámolhatóságával ösztönzik ezt a folyamatot – mutatott rá Halász Áron.

A Magyar Kerékpárosklub tanulmánya szerint az ösztönzők bevezetésével 10 év alatt 115 ezerről 170 ezerre nőhet a városokban kerékpározók száma, ami évi 5000 tonnával csökkenthetné a szén-dioxid-kibocsátást Magyarországon.

Az autóforgalom csökkenésével javulhatna a városok életszínvonala, de egészségügyi és gazdasági haszna is lenne a változásnak – mondta a Kerékpárosklub szóvivője.

"A kerékpárral járó munkavállalók egészségesebbek lesznek, és kevesebb betegszabadságot vesznek ki.

Nagyon sok gazdasági hatása is van a hétköznapi kerékpározásnak a helyi kiskereskedelemre, akár a hazai kerékpárgyártásra, forgalmazásra is" – mondta Halász Áron.

A kerékpárosklub a javaslatokat eljuttatta a Miniszterelnökséget vezető és az innovációért és technológiáért felelős tárcavezetőnek, valamint a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×