eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Másodszor is le kellett állítani az útdíjrendszert

A túlterheléses támadások miatt újra leállították az e-útdíj informatikai rendszerét - mondta az InfoRádiónak, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakmai szóvivője, Kibédi-Varga Lajos. A fuvarozók továbbra is úgy látják, hogy el kell halasztani a rendszer bevezetését.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot - közölte a társaság szakmai szóvivője.

Kibédi-Varga Lajos hozzátette: A kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot, a szakemberek pedig dolgoznak a probléma elhárításán.
A szóvivő kiemelte: a rendszer technikai háttere képes kiszolgálni a felhasználói igényeket, jelenleg vélhetően rosszindulatú túlterheléses támadással állnak szemben.

Hajnali 1-től 3 óráig is üzemszünet volt.

A fuvarozók továbbra is úgy látják, hogy el kell halasztani a használatarányos elektronikus útdíj-rendszer bevezetését, mert az kidolgozatlan - mondta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.

Karmos Gábor korábban azt mondta, hogy attól tartanak, a fuvarozók egy része egyszerűen nem indul útnak, mivel tart a bírságolástól. Karmos Gábor szerint hiába regisztráltak több mint 50 ezer járművet, ha összesen mintegy 200 ezer van.

Ha pedig tényleg nem indulnak el a fuvarozók, akkor az áruellátási gondokhoz is vezethet - vélik a szakmai szervezetek. Az útdíj többletköltséget jelent a fuvarozóknak, amelyet át fognak hárítani a megrendelőre, így nagy valószínűséggel áremelkedéssel kell számolni.

A használatarányos útdíjat a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak kell fizetniük. A díj a jármű tengelyeinek számától és a motor környezetvédelmi besorolásától függ: a kéttengelyes tehergépjárművek után gyorsforgalmi utakon bruttó 49,90 forint, főutakon bruttó 21,23 forint, a háromtengelyes kategóriában gyorsforgalmi úton bruttó 70,02 forint, főúton bruttó 36,75 forint, míg a négytengelyesek után gyorsforgalmin bruttó 108,38 forint, főutakon bruttó 67,60 forint kilométerenként. A környezetvédelmi besorolásnál az előbbi díjak szorzója 0,8-1,2.

Aki viszonylati jeggyel akar közlekedni, annak nem kell regisztrálnia magát az útdíjfizetési rendszerben, viszont sorba kell állnia a jegyért, és ki kell számítania, hogy hány kilométert akar a fizetős úton haladni. Nyithat előre feltöltött számlát is, ekkor elektronikusan fizethet, viszont ennek feltétele az előzetes regisztráció.

Aki fedélzeti eszközt használ, annak mindenképpen regisztrálnia kell, és szükséges egy előre feltöltött számla, amelyről csak az útdíj fizethető. Az utólagos fizetéshez külön szerződést kell kötnie a fuvarozónak az ÁAK.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×