2009 végén a magyar háztartások több mint egynegyede, azaz körülbelül 1 millió 20 ezer háztartás rendelkezett valamennyi távközlési szolgáltatásra (televízió, internet, vezetékes telefon és legalább egy saját finanszírozású mobiltelefon) szóló előfizetéssel. A háztartások mindössze két százaléka (körülbelül 90 ezer) viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő - derül ki a GfK Hungária 2009 decemberében végzett, a magyar háztartások távközlési eszközhasználatát vizsgáló felméréséből.
A négy távközlési szolgáltatás közül a mobil a legelterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka (több mint 3,4 millió) rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta. Második helyen a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (kb. 780 ezer) "kerüli meg" ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.
A felmérésből kiderül az is, hogy vezetékes telefon 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelent, mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni a világhálóra.
Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. 2009 decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az internetre.
A TV jelenti a szórakozást
A felmérés eredményei szerint a magyar háztartások a mobil- és a fizetős tévészolgáltatásról tudnának legnehezebben lemondani, ha a kedvezőtlenre forduló gazdasági helyzetük ezt megkövetelné. A tévé az esetek egy részében még a mobilszolgáltatásnál is fontosabb, hiszen az egyéb, költségesebb kikapcsolódási formák háttérbe szorulásával jelenleg a háztartások szórakozásának központi elemét jelenti.
A felnőtt lakosság háromnegyede már hallott róla, valamivel többen pedig úgy vélik, ismerik a digitális tévészolgáltatás előnyeit. A válaszadók túlnyomó többsége viszont a digitális tévészolgáltatáshoz csupán a jobb kép-, esetleg a jobb hangminőséget tudja társítani.
A magyar háztartások több mint egyharmadában egy szerződés keretében ugyanannál a távközlési szolgáltatónál fizetnek elő több szolgáltatásra is Az ilyen, úgynevezett csomagolt szolgáltatásokat tartalmazó ajánlatok egyre népszerűbbek