A direkt marketing lehetőségeit már maximálisan kihasználták a politikusok. Az e-mailjeink között található politikai témájú leveleket az emberek nagytöbbsége automatikusan a spam-ek közé teszi, míg a postaládában található szórólapok vagy füzetek hamar a kukában végzik. Annak sem sokan örülnek, ha a telefonjukban szólal meg egy vezető politikus hangja.
De vannak-e még új lehetőségek a kampánystratégák számára? Mi a helyzet az internettel vagy a közösségi oldalakkal?
A közösségi oldalak leginkább a 30 év alattiak körében kedveltek. Õk azonban nem igazán érdeklődnek a politika iránt. Vajon érdemes mégis megszólítani őket például a Facebookon?
Fűrész Gábor kommunikációs szakember szerint igen, egy üzenet ugyanis különösen hatásos lehet akkor, ha a fogadó fél nem is számít rá. Más kérdés persze, hogy a közösségi oldalakat a magyar politika korábban a privát szféra részének tekintette, amit a felhasználók minden bizonnyal nem bántak.
Az Egyesült Államokban már az internet is egy fontos terepe a kampánynak, és bár igen lassan, de a magyar politikusok is megjelentek ezeken az oldalakon. Gusztos Péter szabad demokrata politikus futóblogját igen sokan követik nyomon, a Pettkót a patkóba című, nem teljesen kampánycélokat szolgáló csoporthoz is majdnem 140 ember csatlakozott, köztük maga az MDF-es politikus, Pettkó András.
De fellelhető a Facebookon a szocialista frakció jó része. A közösségi portálon oldalt nyitó országgyűlési képviselők száma különösen az utóbbi hetekben szaporodott meg.
Fűrész Gábor úgy véli: az internet egy olyan kiaknázatlan terület, ahol bőven van még lehetősége a politikai kampányok készítőinek.
Hanganyag: Németh Zoltán