A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége irodavezetője az InfoRádióban azt mondta: a jogszabályok szerint 2010-ig akadálymentessé kell tenni a magyarországi tömegközlekedést. Épp ezért furcsállja, hogy a BKV a határidő előtt négy évvel akar olyan járműveket beszerezni, amelyet nem használhatnak a kerekesszékesek.
Az első hannoveri villamosokat 2001-ben vette a közlekedési vállalat. Szakály József szerint akkor azt ígérték, hogy hamarosan mindenki számára használhatóvá teszik a járműveket. Az elmúlt öt évben viszont semmi nem történt.
Mennyi a megtakarítás?
Szakály József úgy tudja, a BKV 700 millió forintot takarít meg azzal, hogy a Hannoverben már kiselejtezett járműveket hozza Budapestre, és nem újakat vesz. A járművek átalakítása viszont csak 10 millió forintot igényelne. Ha ezt nem spórolná meg a cég, akkor nem lenne problémájuk a beszerzéssel.
A BKV szóvivője nem tudta megmondani, hogy mennyibe kerül egy villamos akadálymentesítése, mert a cég ezt még nem mérte fel.
Akadálymentesítés vagy lehetővé tétel?
Schimmer Erzsébet szerint a hatályos jogszabályban nincs szó arról, hogy 2010-ig akadálymentesíteni kellene minden járművet. Csak azt mondja ki, hogy eddig lehetővé kell tenni a mozgáskorlátozottak közlekedését. A szóvivő úgy látja: akár több évtizedig is eltarthat, amíg az összes járművet lecserélik.
Hangsúlyozta: a fővárosban már most is közlekednek alacsonypadlós buszok, és a MEOSZ-szal együttműködve üzemeltetnek egy olyan taxi jellegű szolgáltatást, amely háztól házig szállítja a mozgáskorlátozottakat.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit