Gégényi István közölte: a kamerák képesek a forgalom száz százalékának a felügyelésére, lefényképezik a gyorshajtókat, és adataikat továbbítják a rendőrséghez.
Ettől kezdve az eljárás ugyan úgy folytatódhat, mintha rendőri kezelésű traffipax-szal mérték volna be a gyorshajtót.
A Budapesten az M3-as bevezető szakaszán közel tíz éve működő kamerák ennek a technikának az elődjét jelentik, mivel ezek még filmre rögzítik az adatokat, ezt a filmet időről-időre ki kell venni a berendezésből, ezután következhet a kiértékelés - tette hozzá Gégényi István.
Nyugat-Európában már működik
Az ORFK közlekedésrendészeti osztályának munkatársa elmondta: a terv jelenleg vizsgálati szakaszban van, de több nyugat-európai országban már eredményesen alkalmazzák az automata traffipaxokat.
Gégényi István szerint még nem dőlt el, mikor és mennyi kamerát telepítenek majd; korábban arról volt szó, hogy a kamerák nyártól üzemelhetnet.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat