eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia

Állami kézben marad a siófoki reptér

Állami kézben marad a Budapest Airport Rt. kezelésében lévő Siófok-Kiliti-Ságvár Repülőtér - értesült az InfoRádió a Pénzügyminisztériumtól.

Az üggyel kapcsolatban Siófok parlamenti képviselője, Grúber Attila az InfoRádiónak azt mondta: ugyan nem ismeri a Budapest Airport Rt. (BA Rt.) privatizációs szerződését, azonban Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli minisztertől úgy értesült, hogy az nem érinti a kiliti repülőteret.

A Pénzügyminisztérium sajtóosztályán megerősítették Grúber Attila értesülését: a repülőtér kincstári tulajdon marad, ugyanis ez a létesítmény nem szerepel a BA Rt. vagyonkezelői szerződésben.

A polgármester vizsgálatot kért

A kérdés tisztázása érdekében Siófok polgármestere kedden vizsgálatot kért Veres János pénzügyminisztertől.

Balázs Árpád azért fordult a miniszterhez, mert az ÁPV Rt.-től kapott információval szemben az ingatlan-nyilvántartásban a repülőtér felépítményei külön helyrajzi számon a Budapest Airport Rt. tulajdonában vannak.

Siófok polgármestere közölte: azt szeretné elérni, hogy a reptér az alatta lévő földhöz hasonlóan az állam tulajdonában maradjon, ellenkező esetben vegyes tulajdon jön létre, amely a repülőtér működését, fejlesztését, Siófok és környéke fejlődését hátrányosan érintené.

Saját tulajdonba vennék

Siófok és Ságvár képviselő-testülete korábban arra kérte az állami döntéshozókat, hogy adják a két önkormányzat közös tulajdonába a létesítményt, cserébe garanciát vállalnak arra, hogy a repülőteret nem adják el, hanem a térség lakossága, a turizmus érdekében fejlesztik.

A reptér 5 kilométerre van Siófoktól, nemzetközi forgalmat nem bonyolít, de kedvező feltételeket nyújt a sportrepülők számára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×