Hová tűnhetett az MH370-es járat? A nyomozók két "folyosót" próbálnak átfésülni az egy hete elveszett maláj utasszállító után kutatva.
Az egyik a Kazahsztán és Türkmenisztán közötti, a másik a Thaiföld északi része és az Indiai-óceán déli része közötti terület.
Immár 25 ország vesz részt a kutatásban. Azt már tudják, hogy valakik kikapcsolták a gép helyzetéről adatokat küldő transzpondert, de műholdon és katonai radaron még mindig látták a repülő nyomát.
A nyomozók erősen gyanakszanak arra, hogy a gépet eltérítették, majd profi módon, a közlekedési folyosók között nyugat felé fordították az eredeti északi irányából, és eltűnése után még órákig a levegőben volt. Azt nem tudják, hogy aztán lezuhant vagy leszállt.
A New Straits Times maláj lap szerint légügyi illetékesek felvetették, hogy az utasszállító nagyon alacsonyan repülhetett, hogy a polgári radarok ne érzékeljék. A katonai radarokat figyelőknek pedig nem szúrhatott szemet, mert egy kijelölt, polgári folyosón közlekedett.
Szakértők ugyanakkor felhívták a figyelmet, hogy különösen a tengerek felett a radarok adatai nem mindig megbízhatók.
Az alacsony repülési magasság nem viseli meg a gépet, ugyanakkor megnő a fogyasztás, ami azt jelenti, hogy a gép nem tudott olyan távolra repülni, mintha magasabban közlekedett volna. A drogcsempészek előszeretettel alkalmazzák a "radar alatti" repülés technikáját.
A kazah légügyi hatóságok azt mondták: lehetetlen úgy behatolni a légterükbe, hogy ne fedezzék fel a gépet. A pakisztáni hatóságok közölték, hogy nem látták nyomát a maláj repülőnek.
Egy indiai illetékes ugyanakkor elismerte: az Andaman és Nikobar-szigetek környékén csak akkor kapcsolják be a radarokat, amikor "erre szükség van".
Kínában közben egyre jobban haragszanak amiatt, ahogy a maláj hatóságok irányítják a kutatást.
A Guardian idézte a Global Times nevű angol nyelvű lapot, amely élesen bírálta a malájokat és felvetette, hogy át kellene adniuk a kutatóművelet irányítását.
Kuala-Lumpurban amerikai, brit, kínai és immár francia légügyi szakértők is részt vesznek a nyomozásban.
Az a hír, hogy a gépet eltéríthették, újabb reményt adott a családtagoknak, hogy szeretteik még életben lehetnek.
A hatóságok most azt vizsgálják, a személyzet mellett lehetett-e az utasok között olyan, akinek volt repülőgép-vezetői tapasztalata - az egyik utas egy repülőgép-mérnök volt, de apja szerint nem vett volna részt semmilyen összeesküvésben.
Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt