eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi

Eltéríthették az eltűnt repülőgépet

Előfordulhat, hogy mindössze két kilométer magasan, "a radar alatt" repülhetett a maláj légitársaság egy hete eltűnt gépe. A kiszivárgott információk szerint a nyomozók egyre inkább arra gyanakszanak, hogy a repülőt szándékosan tüntették el és immár Közép-Ázsiában is keresik.

Hová tűnhetett az MH370-es járat? A nyomozók két "folyosót" próbálnak átfésülni az egy hete elveszett maláj utasszállító után kutatva.

Az egyik a Kazahsztán és Türkmenisztán közötti, a másik a Thaiföld északi része és az Indiai-óceán déli része közötti terület.

Immár 25 ország vesz részt a kutatásban. Azt már tudják, hogy valakik kikapcsolták a gép helyzetéről adatokat küldő transzpondert, de műholdon és katonai radaron még mindig látták a repülő nyomát.

A nyomozók erősen gyanakszanak arra, hogy a gépet eltérítették, majd profi módon, a közlekedési folyosók között nyugat felé fordították az eredeti északi irányából, és eltűnése után még órákig a levegőben volt. Azt nem tudják, hogy aztán lezuhant vagy leszállt.

A New Straits Times maláj lap szerint légügyi illetékesek felvetették, hogy az utasszállító nagyon alacsonyan repülhetett, hogy a polgári radarok ne érzékeljék. A katonai radarokat figyelőknek pedig nem szúrhatott szemet, mert egy kijelölt, polgári folyosón közlekedett.

Szakértők ugyanakkor felhívták a figyelmet, hogy különösen a tengerek felett a radarok adatai nem mindig megbízhatók.

Az alacsony repülési magasság nem viseli meg a gépet, ugyanakkor megnő a fogyasztás, ami azt jelenti, hogy a gép nem tudott olyan távolra repülni, mintha magasabban közlekedett volna. A drogcsempészek előszeretettel alkalmazzák a "radar alatti" repülés technikáját.

A kazah légügyi hatóságok azt mondták: lehetetlen úgy behatolni a légterükbe, hogy ne fedezzék fel a gépet. A pakisztáni hatóságok közölték, hogy nem látták nyomát a maláj repülőnek.

Egy indiai illetékes ugyanakkor elismerte: az Andaman és Nikobar-szigetek környékén csak akkor kapcsolják be a radarokat, amikor "erre szükség van".

Kínában közben egyre jobban haragszanak amiatt, ahogy a maláj hatóságok irányítják a kutatást.

A Guardian idézte a Global Times nevű angol nyelvű lapot, amely élesen bírálta a malájokat és felvetette, hogy át kellene adniuk a kutatóművelet irányítását.

Kuala-Lumpurban amerikai, brit, kínai és immár francia légügyi szakértők is részt vesznek a nyomozásban.

Az a hír, hogy a gépet eltéríthették, újabb reményt adott a családtagoknak, hogy szeretteik még életben lehetnek.

A hatóságok most azt vizsgálják, a személyzet mellett lehetett-e az utasok között olyan, akinek volt repülőgép-vezetői tapasztalata - az egyik utas egy repülőgép-mérnök volt, de apja szerint nem vett volna részt semmilyen összeesküvésben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×