eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
A 43. Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny mezőnye a második, 192 kilométeres Karcag - Hajdúszoboszló szakaszon Tiszaigar közelében 2022. május 12-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Tour de Hongrie: tömeges bukás a célegyenesben, nem ért célba az élen álló – videó

A holland Fabio Jakobsen nyerte a 43. Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny második szakaszát, amelyen legjobb magyarként Karl Ádám zárt.

Az összetettben élen állónak járó sárga trikó gazdát cserélt, mivel a szerdai nyitányon győztes holland Olav Kooij belekeveredett a bukásba, így nem is ért célba. Helyette a belga Jens Reynders ölthette magára a megkülönböztető trikót.

A szerdai nyitóetapon bukásba kerülő magyar bajnok, Filutás Viktor az estét kórházban töltötte, ám - amint az MTI érdeklődésére elmondta - mivel törést nem találtak a vizsgálatok során, az orvosok tanácsa és fájdalmai ellenére vállalta a csütörtöki 192 kilométeres szakaszt, amelyen mindössze 185 méternyi szintkülönbség várt a bringásokra Karcag és Hajdúszoboszló között.

Emelkedő híján várható volt a mezőnyhajrá, ugyanakkor - mint Szilasi László versenyigazgató és a korábbi kétszeres magyar bajnok Kusztor Péter is előre figyelmeztetett - a sík etapon az erős szél okozhatott problémákat.

A nap nyolcfős szökésében Kusztor Péter révén volt magyar versenyző. A Novo Nordisk 37 éves bringása az MTI kérdésére még a rajt előtt úgy fogalmazott, hogy 30 fokos melegben akár nyolc-tíz kulacs innivaló, víz, izotóniás vagy elektrolitos ital elfogy fejenként egy ilyen hosszú etap alatt.

Az élboly mintegy két és fél perces előnyt dolgozott ki, Kusztor a második, tiszaújvárosi gyorsasági részhajrá előtt szakadt le társairól, miközben a mezőnyben kisebb bukás történt, amelyben egy motoros is érintett volt.

A hajdúszoboszlói befutó előtt 55 kilométerrel a Quick-Step Alpha Vinyl állt a mezőny élére, és

több mint 60 km/h-s tempóval az oldalszelet kihasználva szétszakította a mezőnyt, majd rövidesen utol is érte a szökevényeket.

Innentől a közös érdek mentén több csapat, így a BORA-hansgrohe, a Jumbo-Visma és az Uno-X is vállalt rövid váltott vezetéseket a mintegy ötvenfős, rendkívüli tempót diktáló első csoportban, amelyben a sikerre esélyes sprinterek mellett ott volt a magyar válogatottból Karl Ádám. A két nagy csoport között ötven másodperces különbség alakult ki. Az utolsó 15 kilométerre fordulva szép lassan összeálltak a sorok, Karl a Quick-Step vonata mögött helyezkedett. A kerékpárosokat egy szakaszon vágtató csikósok kísérték, majd öt kilométeren belül összeért a két csoport.

Hatszáz méterrel a cél előtt,

a célegyenesben tömeges bukás történt, a sárga trikós Kooij olyan szerencsétlenül járt, hogy nem is tudta befejezni a versenyt.

A sprintben Fabio Jakobsen bizonyult a leggyorsabbnak, a második a francia Rudy Barbier lett, Karl Ádám is az élmezőnyben tekert át a célvonalon.

Jakobsen értékelésében kifejtette, egész nap nagyon meleg volt, és bár sok folyadékot vesztett, jól érezte magát.

"Néha nyersz, néha veszítesz: szerdán nem voltam a legjobb helyzetben, de mivel az elmúlt négy hétben nem sokat versenyeztem, még vissza kell szerezni a formámat" - fogalmazott Jakobsen, aki kiemelte az elvégzett óriási csapatmunkát és társai segítségét.

"Nem volt könnyű nap, de örülök, hogy a vége így alakult számomra. Hallottam a bukásról, remélem, senkinek sincs komolyabb baja! Szerencsére én nem voltam benne, mert előrébb voltam, de sosem jó egy bukás háromszázzal a vége előtt - ha valaki, hát én tudom..." - utalt Jakobsen a 2020-as lengyel körversenyen egy sprintbefutóban elszenvedett súlyos balesetére.

A díjátadó alatt Szilasi László arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a bukásba külső körülmény nem játszott bele, egyértelműen

versenybaleset volt.

Kórházba két kerékpárost kellett szállítani, az egyikük Kooij. A szabályok értelmében azonban - noha nem tekert át a célvonalon - megkapta a győztes idejét, így amennyiben tud, rajthoz állhat csütörtökön. A sárga trikót az egész napot szökésben töltő és jóváírásmásodperceket gyűjtő Reynders vette át.

"Nagyon boldog vagyok, hiszen az volt a célom, hogy a zöld trikóért gyűjtsem a pontokat és esetleg a sárga trikó is hozzám kerüljön. Mindkettő nálam van, ami fantasztikus eredmény" - lelkendezett az új éllovas.

Dina, aki az összetett legjobb magyarjaként a fehér trikót viselheti, elárulta: a kezdés nem volt egyszerű, az oldalszél kifejezetten kedvezőtlen számára, nem is tudott elöl maradni, viszont sokat dolgoztak, hogy felzárkózzanak.

"Sajnos a bukásban nem volt szerencsénk, benne volt a sprinterünk, nekem is meg kellett állni" - mondta Dina.

A vasárnapig tartó, 905 kilométer össztávú magyar körversenyen pénteken a Sárospatak és Nyíregyháza közötti 154 kilométeres etap következik.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Forgalmi dugóba került az építőipar

Forgalmi dugóba került az építőipar

A 2022-es háborús és inflációs válság után nem egészen 2 évvel tulajdonképpen adottak a feltételek ahhoz, hogy a magyar építőipar és azon belül a lakásépítések lendületet kapjanak. Mégsem ez történik, az ágazati szereplők és szakértők szerint 2024-ban és még 2025-ben is kevesebb lakás készül el Magyarországon, mint 2023-ban, pedig az sem volt már egy jó év. Kicsit több mint egy évnyi válságtünet tehát bő 3 éves szakadékot hagy maga után. A gyors lassulás, lassú gyorsulás problémája ismert jelenség az autópálya-üzemeltetésben, a következménye bosszantó torlódás.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×