eur:
411.3
usd:
394.52
bux:
79449.65
2024. november 22. péntek Cecília
Az első helyen végzett Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője (j) és a második helyen végzett brit csapattársa, Lewis Hamilton a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Osztrák Nagydíjának időmérő edzése után a spielbergi pályán 2020. július 4-én. A futamot július 5-én rendezik.
Nyitókép: MTI/AP/Getty/Mark Thompson

Wéber Gábor: minden adott, hogy Bottas megtörje Hamilton hegemóniáját

Wéber Gábor kommentátor szerint a két Forma–1-es élcsapat belső erőviszonyaiban is kulcsfontosságú lehet a hétvégi Magyar Nagydíj és a Silverstone-i folytatás: a Mercedesnél a pontversenyben két futam után éllovas Valtteri Bottas azért küzd, hogy valós kihívója maradjon csapattársának, Lewis Hamiltonnak, amire jobb alkalma nem is lehetne.

Wéber Gábor kommentátor szerint nagyon úgy fest, hogy idén nem lesz olyan istálló, amely megszorongathatja a Mercedest, a szoros verseny híveit pedig legfeljebb az éltetheti, hogy egyelőre egyféle pályán láthatták szerepelni a pilótákat. Ugyanakkor a Stájer Nagydíj a spielbergi Red Bull Ringen egy viszonylag magaslati pályán zajlott, nagyjából a tengerszint feletti 800 méteren, ez általában nem bizonyult jó terepnek a Mercedesnek a korábbi években – emlékeztetett a magyar közvetítés vezetője.

A hétvégi Magyar Nagydíj azonban már egy nagyon más jellegű pálya. Wéber Gábor megjegyezte, a hungaroringi futam a szezon derekán szokott lenni, amikorra már jól tudható, hogy mely autók viselkednek igazán jól egy technikás, szűk és kanyargós pályán, ehhez képest idén most derül majd csak ez ki igazán. A Red Bull csapata egyébként ebben bízik, hogy a Hungaroringen közelebb kerülhetnek a Mercedeshez, ami a nézők mentsvára is lehet, amennyiben szoros csatára vágynak, hiszen más kihívójuk nem nagyon látszik a mezőnyben – tette hozzá Wéber Gábor.

A korai szerződések és Bottas

A kommentátor arra is kitért, miután jövőre csak minimális változtatásokat engednek a szabályok, és gyakorlatilag a 2021-es és 2022-es szezont egybekötve kell kezelni, ezért, a csapatok korai szerződéseket kötnek, hogy nyugodtan lehessen készülni a jövő évre és hogy korán reagálhassanak a 2022-es nagyobb változtatásokra. Ez tükröződik Alonso szerződtetésében, a Ferrari vagy a Red Bull korai szerződéskötéseiben Verstappennel és Leclerc-kel, ahogy ez a tendencia mutatkozik a Mercedes finn pilótája esetében is. A sajtóhírek ugyanis arról szólnak, bár hivatalos bejelentés még nem volt, hogy Valtteri Bottas megegyezett Toto Wolffékkal a folytatásról, ami érthető is, hiszen a finn pilóta teljesítménye elég meggyőzőnek tűnt az első két hétvégén, és hat ponttal vezet Lewis Hamilton előtt – tette hozzá Wéber Gábor. Ezért nehézkes is volna a Mercedesnek ebben az időkorlátok közé szorított periódusban az utódlásáról gondolkodnia – fogalmazott a kommentátor, aki szerint ebből a szempontból

minden csapat csúsztatott egy évet fejben a 2022-ben várható komoly szabályváltozatások miatt.

Wéber Gábor szerint Valtteri Bottasnak inkább hosszabb távon lehet nehéz dolga a Mercedesnél, hiszen az elmúlt világbajnoki évadokat tekintve elmondható, hogy Hamilton ellen annál inkább lehet esélye bárkinek, minél rövidebb egy szezon, de egy 20-22 futamos évadban nagyon nehéz a brit pilóta átlagteljesítményét tartani. Ilyen szempontból az idei év éppen Bottasnak kedvezhet, kiindulva ugyanis abból, hogy 10-15 körüli versenyt fognak megrendezni, akkor máris egy 20-25 százalékkal csökkentett futamszámú szezonban kell felvennie a kesztyűt Hamiltonnal. Eddig leginkább csak megvillanásai voltak a finn pilótának, de egy teljes év szempontjából még nem volt esélye – fejtette ki a szakember.

Bottasnak a következő periódus – a Hungaroring, valamint a papíron szintén Hamiltonnak kedvezőbb két silverstone-i futam – nagyon fontos lehet, ha ki akar lépni a saját árnyékából. Vélhetően már mindenki beskatulyázta, az alapján hogy mire is képes: futamgyőzelmekre, egy-egy kiemelkedő pole-pozícióra, nagyon gyors egykörös tempóra, amely nagyobb erőssége, mint a versenytempója – sorolta Wéber Gábor.

Ha a következő versenyeket azonban Hamilton rendre hozza Bottasszal szemben, megint elkezdhet beállni egy status quo a csapaton belül.

Egyáltalán nem lesz könnyű, mindent mérlegelve azonban mégis lehet most rá esély, hogy a finn pilóta megtörje csapattársa hegemóniáját – jegyezte meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Karácsony Gergely péntek délben bejelentést tett a parkolási rendszerváltó csomagjáról. Később aztán felkerült konkrét 12 oldalas javaslata, melyből további javaslatai is megismerhetőek. Ebből kiderült, hogy a zöld rendszámos autókat érintő szigor mellett új intézkedéseket tenne a főpolgármester Budapest parkolását illetően: általánosan magasabb parkolási díjak, a városi terepjárók diszpreferálása (1,8 tonna belső égésű motor esetén és 2 tonna elektromos autók esetén), belvárosban hétvégi parkolási díj. Fontos fejlemény az eddigi bejelentésekhez képest, hogy javaslata 2026. január 1-től venné el a zöldrendszámos autók ingyenes parkolási lehetőségét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×