A több mint negyven évvel ezelőtti adaptáció után Kenneth Branagh vitte ismét filmvászonra Agatha Christie klasszikusát a Gyilkosság az Orient Expresszen-t. Nemcsak rendezőként jegyzi a filmet, hanem ő játssza a híres belga detektív, Poirot szerepét is. A szereposztás egészen parádés, a később meggyilkolt férfit Johnny Depp játssza, a vonat utasai közt pedig ott van Michelle Pfeiffer, Judi Dench és Penelopé Cruz. A kritikák szerint lenyűgöző a film látványvilága, ám kevés az eredeti ötlet, egy ilyen izgalmas regény esetében azonban már egy a színészi alakításokra koncentráló adaptáció is elegendő a jó moziélményhez.
A héten érkezik a magyar mozikba a tavaly komoly kasszasikert elért Rossz anyák karácsonyi kiadása Mila Kunis főszereplésével. A kritikák szerint az italozó, szabályokat sutba vágó anyák karácsonyi tombolása igazán gyengére sikerült, sok írás egyenesen a pénzért gyorsan összedobott folytatásként jellemzi a mozit, amelyben még Susan Sarandon is felbukkan.
A Rögtönzött szerelem egy pakisztáni származású amerikai stand up-os, Kumail Nanjiani saját történetét meséli el, a kalandos utat, ahogyan megismerkedett későbbi feleségével, aki kapcsolatuk kezdetén kómába esett, a bevándorló fiúnak pedig a kórházban az ellenséges szülőket kellett meggyőznie a szerelmük érvényességéről. A film, amellett, hogy független alkotásként komoly bevételt hozott, bájos, szerethető és természetesen humoros.
A Django című francia alkotással nyitott idén a Belini Filmfesztivál, és már akkor is sokan írtak arról, hogy a híres muzsikus életén keresztül a roma holokauszt kérdését boncolgató alkotásnak egy magyar szereplője is van Palya Bea személyében. A kritikusok szerint nem sikerült igazán jól az alkotás, amelyet a fontos téma sem emelt ki a fesztiválfilmek sorából.
A héten debütál a Rodin – Az alkotó című életrajzi dráma, amely a szobrászművészet egyik legkiválóbb alkotójának vívódásait, alkotói módszereit, szerelmeit meséli el a főszerepben Vincent Lindonnal.