Hús-vér Mauglival és számítógéppel animált Bagirával, Baluval és Sir Kánnal tér vissza a mozikba a Kipling-klasszikusból Disney-klasszikussá avanzsált A dzsungel könyve. Az őserdőben farkasok közt nevelkedett kisfiú jól ismert történetét a Vasember-t is jegyző Jon Favreau vitte most a nagyvászonra, aki a kritikák és a közönség visszajelzései alapján is jó munkát végzett. A film egyszerre marad hű Kipling történeteihez, tiszteleg a 1967-es rajzfilm előtt és fejleszti azokat napjaink filmes látványvilágának színvonalához.
Andersen és a Grimm-mesék bizarr találkozásából született a Vadász és a Jégkirálynő című fantasy film. A 2012-es Hófehér és a Vadász előzményfilmjéből kiderül, hogy a szépségére hiú, gonosz Ravenna királynő a húga, Freya elleni árulásban sem volt vétlen. A félrevezetett Jégkirálynő ezután önkéntes száműzetésbe vonul és képezteti ki az őt védelmező vadászsereget, amelynek két legtehetségesebb tagja, Eric és Sarah azonban vét úrnőjük szerelmet tiltó parancsa ellen. Hiába szerepel azonban a filmben Emily Blunt, Jessica Chastain, Charlize Theron és Chris Hemsworth is, a kritika és a nézők is csúnyán elmeszelték Amerikában a nem kívánt folytatást.
Szintén sztárszereposztással készült és bukott nagyot a tengerentúlon a Beépített tudat című sci-fi akciófilm. A Kevin Costner, Gary Oldman, Tommy Lee Jones, Gal Gadot és Ryan Reynolds közreműködésével készült alkotásban egy meggyilkolt CIA-ügynök által szerzett létfontosságú információt a kollégái csak úgy tudják megmenteni, ha azt egy féktelen bűnöző elméjébe fecskendezik, aki új emlékeivel nemcsak felveszi a harcot a világot fenyegető veszéllyel szemben, hanem megtanul érezni, sőt szeretni is.
A művészmozikba három érdekes film is érkezik, a Goodbye Lenint is rendező Wolfgang Becker Én és Kaminski címmel készített humoros drámát egy fiatal, törtető műkritikusról, aki egy idős, vak festőről ír életrajzi regényt, ami európai körutazáshoz és komoly testi-lelki kihívásokhoz is vezet.
A Madárkák című izlandi drámában egy fiatal kórista fiút küld édesanyja vidékre alkoholista édesapjához, ahol újra találkozik gyermekkori barátaival és a felnőtté válás útjára lép.
Megrázó erejű alkotás A törzs című ukrán dráma, amelyben új fiú érkezik a siketek bentlakásos iskolájába, és a kamaszok által ott működtetett bűnszervezetbe. A hierarchikus és erőszakos világban a tiltott szerelem súlyos következményekkel jár. Miroslav Slaboshpitsky Európa-film díjas alkotása minderről egyetlen kiejtett szó nélkül mesél.