Európa számára az autóalkatrészektől és a gépészeti berendezésektől kezdve a vegyi anyagokig és játékokig fontos ázsiai importútvonalnak számít a Vörös-tenger. Ám jelenleg hosszabb ideig tart a szállítás, mivel a jemeni húszik támadásait követően a konténerszállítók a Vörös-tenger helyett más, hosszabb útvonalakra irányították át a hajókat − írja a Portfolio a Reuters nyomán.
Bár a német ipar hozzászokott a világjárvány és az ukrajnai háború okozta ellátási zavarokhoz, a forgalom csökkenésének hatása kezd megmutatkozni a cégek termelésén. Németország vegyipari ágazata, amely a gépkocsik és a gépipar után az ország harmadik legnagyobb iparága, a maga mintegy 260 milliárd eurós éves forgalmával az Európán kívüli importjának mintegy harmadát Ázsiából szerzi be.
"A beszerzési részlegem jelenleg háromszor annyit dolgozik, hogy valamit kapjon" - mondta Martina Nighswonger, a Gechem GmbH & Co KG vezérigazgatója és tulajdonosa, amely vegyszereket készít és palackoz nagy ipari ügyfelek számára. A késedelmek miatt a Gechem csökkentette a mosogatógép- és WC-tabletták gyártását, mert nem tud elegendő trinátrium-citrátot, valamint szulfaminsavat és citromsavat beszerezni.
A vállalat ezért felülvizsgálja a három műszakos rendszerét
- mondta Nighswonger, hozzátéve, hogy a szállítási szűkület hullámhatásai legalább 2024 első felében még problémát jelenthetnek.
A nagyobb speciális vegyszereket gyártó Evonik szintén arról számolt be, hogy "rövid úton történő útvonalváltoztatások és késések" sújtják, hozzátéve, hogy
néhány hajó néhány napon belül akár háromszor is irányt változtatott.
A vállalat megpróbálja enyhíteni a hatásokat azzal, hogy korábban rendel, és átáll a légi szállításra, ami azért tekinthető szükségmegoldásnak, mert egyes vegyi anyagokat nem szabad repülővel szállítani.