eur:
393.88
usd:
369.36
bux:
65674.79
2024. április 23. kedd Béla
Perth, 2016. május 15.A Perth Nemzetközi Repülőtér által közreadott képen a világ legnagyobb légi járműve, az ukrán Antonov An-225 Mrija (Álom) típusú teherszállító repülőgépe landol 117 tonnás rakományával, egy turbinával a nyugat-ausztráliai Perth-ben 2016. május 15-én. A modell 640 tonnás maximális felszálló tömegével jelenleg a világ legnagyobb teherbírású repülőgépe, amely 250 tonna hasznos teher szállítására képes. (MTI/EPA/Perth Repülőtér/Tony McDonough)
Nyitókép: TONY MCDONOUGH

Még nem biztos, hogy megsemmisült a világ legnagyobb repülőgépe – képek

Sajtóhírek szerint az ukrán harcokban komolyan megsérülhetett, akár meg is semmisülhetett a világ legnagyobb polgári áruszállító repülőgépe, az Antonov An-225 Mrija. Samu Ádám, az AIRportal főszerkesztője azt mondta, a légi jármű akár egy vasúti kocsi szállítására is alkalmas volt. A szakértő szerint, ha valóban megsemmisült, akkor pótolhatatlan.

Samu Ádám tájékoztatása szerint az illetékes szakemberek egyelőre nem tudták felmérni a gép állapotát, miután jelenleg az orosz erők ellenőrzik a Kijev közelében lévő található Hosztomel (Gostomel) légi bázist, ahol az Antonov telephelye és karbantartóbázisa is működik.

Mint mondta, napvilágot láttak olyan műholdképek, illetve drónfelvételek, amelyeken az a részben nyitott csarnok, ahol tárolni szokták az Antonov An-225 Mriját (magyarul: álom), lángokban állt, ennek ellenére még korai lehet tényként állítani, hogy a repülőgép megsemmisült. Az AIRportal főszerkesztője kiemelte, bíznak abban, ha meg is sérült, javítható lesz, hiszen valóban egy egyedi légi járműről van szó, és csekély esély van arra, hogy egy új épüljön belőle. Megjegyezte, bár van egy félkész Antonov An-225-törzs szintén Ukrajnában, de gazdaságilag szinte a lehetetlen kategória ennek a befejezése, vagy újraépítése.

„Ha ez tényleg áldozata lett a háborúnak, akkor ettől a repülőgéptől és szolgáltatásaitól sajnos el kell búcsúzzon az emberiség” – fogalmazott.

Az alábbi fotón látszik, más gépekhez képest milyen hatalmas a Mrija, illetve lapozva megnézhető a műholdkép, amely állítólag a megsérült vagy megsemmisült járművet ábrázolja.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daily Overview (@dailyoverview) által megosztott bejegyzés

A gép méreteit érzékeltetve Samu Ádám kifejtette: egy Boeing 737-es, vagy egy Airbus A320-as utasszállító, amivel nap mint nap találkozhatunk Ferihegyen is, akár több is elfér az Antonov szárnya alatt. A Mrija hossza 84 méter, a szárnyfesztávja pedig „elképesztő”, 88,5 méter. A repülőgép üres tömege 285 tonna, míg a maximális felszállótömege – üzemanyaggal, a bepakolt áruval és a legénységgel – 640 tonna, tehát több mint 250 tonna terhet képes szállítani. Összehasonlításképpen egy Boeing 747-es Jumbo újabb és nagyobb, áruszállító változata, a Boeing 747–8F 448 tonnával tud fölszállni – jegyezte meg.

The Antonov AN-225 Mriya aircraft lands at Toronto Pearson International Airport in Toronto, Ontario, Canada, on Saturday, May 30, 2020 to drop off a shipment of medical supplies. The Antonov is the largest and heaviest cargo plane in the world and has previously delivered medical supplies to Japan, Alaska, and Quebec. Photographer: Cole Burston/Bloomberg via Getty Images
Az Antonov AN-225 Mriya repülő a kanadai Torontóban, a Pearson Nemzetközi Repülőtéren. (Cole Burston/Bloomberg via Getty Images)
Three engines are seen on the wing of the Antonov AN-225 Mriya aircraft at Toronto Pearson International Airport in Toronto, Ontario, Canada, as it drops off medical supplies on Saturday, May 30, 2020. The Antonov is the largest and heaviest cargo plane in the world and has previously delivered medical supplies to Japan, Alaska, and Quebec. Photographer: Cole Burston/Bloomberg via Getty Images
Az Antonov AN-225 Mriya bal szárnyának három hajtóműve a torontói repülőtéren. (Cole Burston/Bloomberg via Getty Images)

A szakértő arra is kitér, hogy a Mrija cargotere több mint 43 méter hosszú, így akár egy vasúti szerelvényt, de akár műholdakat is bele lehet pakolni, az utóbbi két évben viszont főként a járvánnyal kapcsolatos egészségügyi felszerelések szállításában kapott főszerepet, például az ausztriai Linzbe is szállított több alkalommal az utóbbi hónapokban.

Antonov An-225 Mriya Cossack being towed by a tug with a towbar at the 1989 Paris Airshow with the Soviet Buran space shuttle on its back. (Photo by: aviation-images.com/Universal Images Group via Getty Images)
Az Antonov An-225 Mriya a hátán a szovjet Buran űrsiklóval 1989-ben a párizsi légishow-n. (aviation-images.com/Universal Images Group via Getty Images)

Az Antonov An-225 Mriját eredetileg a szovjet Buran űrsikló szállítására dolgozták ki még a 80-as években. A gép a szovjet űrprogramban végül érdemi feladatott nem kapott, miután 1988. december 21-én teljesítette első felszállását, hatalmas méretének és megerősített padlólemezeinek köszönhetően így végül áruszállító feladatokat tudott ellátni, már ukrán színekben – fogalmazott Samu Ádám.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daily Overview (@dailyoverview) által megosztott bejegyzés

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra

Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra

A közép-ázsiai vendégmunkások kulcsszerepet játszanak az orosz gazdaságban, a márciusi, moszkvai terrortámadás azonban jókora zavart okozott a bevándorláspolitikában. Gönczi Róbert, a Migrációkutató Intézet elemzője az InfoRádióban elmondta: „társadalmi trendforduló” érzékelhető a bevándorlókkal szemben, amit egy idő után már az orosz kormányzat sem hagyhat figyelmen kívül. A helyzet nem könnyű, ugyanis az állam eddig vendégmunkások alkalmazásával próbálta mérsékelni a munkaerőhiányt.

Nagy durranás: régóta várt amerikai szuperfegyvert kaphatnak az ukránok

Kijev már szinte a háború kitörését követően kérte Washingtontól, hogy küldjön több száz kilométeres hatótávolságú ballisztikus rakétákat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Történelmi viszonylatban is meredek volt az, ami az építőiparban történt

Történelmi viszonylatban is meredek volt az, ami az építőiparban történt

A közelmúltban jelentős áringadozásokat láthattunk az építőiparban, főleg a pandémia és az ukrajnai háború alatt. Ez a volatilitás nem új, hiszen a korábbi válságok alatt az energiaárak hasonló kiugrását tapasztalhattuk. A jövőben sem valószínű, hogy visszatér az elmúlt évtizedek lassú árnövekedése: a jelenlegi és a következő válságok valószínűleg nyomást gyakorolnak majd az építési költségekre. Az iparágnak ezért proaktívnak kell lennie, hogy csökkentse a függőségeket és kezelje a költségkockázatokat. Ezt korszerű beszerzési gyakorlatok és kockázatkezelési stratégiák elsajátításával teheti meg – véli Timo Koskinen az Euroconstruct finn kutatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×