A Nagy-Britanniában kihelyezett kamerák nem rejtettek, többnyire messziről látható az élénksárga dobozuk, tehát figyelmeztetésként is szolgálnak.
Angliában ugyanakkor a legkorszerűbb többsávos autópályán is 110 kilométer/óra a legnagyobb megengedett sebesség, városszéleken és veszélyes pontokon pedig csak 75 vagy 60 kilométer óránként.
A kamerák közgyűlölet tárgyát képezik - jelenti az InfoRádió londoni tudósítója. Gyakran megrongálják, dióverő póznával összetörik össze a rögzített traffipaxokat, ami komoly anyagi veszteséget okoz az államkasszának.
Büntetik a figyelmeztetést
Aki jelez autóstársának, rávillant, hogy "vigyázat, lassan a testtel, a kanyar után kamera következik", az is büntethető Angliában. Viszont beszerelhető a kocsiba legalább ötféle előrejelző készülék - közölte az InfoRádió londoni tudósítója.
Azt a típust, ami a lézer vagy radarsugárra érzékeny, épp most készülnek hatóságilag betiltani. Így a kamerák helyét jelző lokátor marad csak a piacon, amelyeknek az adatbázisát állandóan frissíteni kell.
A jókora pénzbüntetés mellett az a veszély fenyegeti a brit gyorshajtót, hogy büntetőpontot jegyeznek a jogosítványába. Ha hat ilyen pont összegyűl, a jogosítványt bevonják.
Magyar áldozatai is vannak a gyorshajtásnak
Annak a minibusznak a vezetője is túl gyorsan hajtott, aki az A 52-esen, egyik reggel munkásokat vitt dolgozni. A balesetnek hat halálos áldozata volt, a vétlen sofőr és a minibusz öt utasa, közöttük négy magyar vendégmunkás. Úgy tudni a minibuszt egy portugál vezette.
A brit rendőrség szerint a külföldi munkavállalók nem ismerik eléggé az angliai közúti szabályokat, a baloldali közlekedéshez sincsenek hozzászokva, sok balesetet okoznak, ezért ingyenes autóvezetői tanfolyamot hirdettek számukra.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat