eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: byd

Újabb nagy autógyártó jöhet Magyarországra – komoly tervekkel

Az elektromosautó-piacon terjeszkedő BYD autógyárat telepít Európába, öt prszág van versenyben, közte hazánk is, ahol a kínai cégnek van már egy buszgyára.

Az elektromosautó-piacon a Teslával egy ligában játszó BYD az eredeti tervei szerint Nagy-Britanniában épített volna autógyárat Európában. A brexit miatt viszont már nem biztos, hogy megérné a szigetországba vinni a beruházást, de a kínai cég már jelen van Magyarországon, Komáromban elektromos autóbuszokat gyárt a cég. Ha beigazolódnak a legfrissebb iparági pletykák, akkor a buszok után személyautókat is gyárthat hazánkban a vállalat – írja az autopro.hu.

A BYD ambiciózus terve, hogy 2030-ra a világ minden tizedik elektromos autóját ő gyártsa. Ehhez nyilván kevés a kínai piac uralása, Európában is terjeszkednie kell a vállalatnak. A Financial Times szerint a brexit következtében a BYD számára már nem lenne kifizetődő a brit terjeszkedés, sokkal inkább egy EU-s országban érné meg gyárat felhúzni. Ez az ország könnyedén lehet Magyarország. Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint a szigetország még az első tízben sincs azon országok között, ahol üzemet építenének, a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik.

Hazánk mellett szólhat a már kiépült autóipari ökoszisztéma, a támogató környezet, és minden bizonnyal az is, hogy a cég – ha nem is személyautókkal – jelen van a magyar piacon. Magyarország mellett négy jóval nagyobb ország van még versenyben: Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország. Fontos megjegyezni, hogy hazánkhoz hasonlóan Franciaországban is van egy buszgyára a cégnek.

A hírek szerint a BYD még ebben az esztendőben meghozza a döntést a kérdésben. Erre már csak azért is szükség lenne, mert a tervek szerint már 2025-ben megkezdenék az autógyártást Európában. Az agresszív európai terjeszkedéshez akár hasonló méretű gyárat is felhúzhat a vállalat, korábbi hírek szerint 800 ezerrel növelnék az európai járműgyártás mértékét, igaz, ehhez akár több gyárat is építhetnek.

A BYD Norvégiában kezdte meg az autói európai forgalmazását, azóta a német és a svéd piacra is belépett.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×