Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Tiencsin, 2017. szeptember 20.Látogató fényképezkedik az Airbus európai konzorcium A330 típusú repülőgépének makettjénél a Tiencsin kínai légitársaság új összeszerelőüzemének megnyitóján az észak-kínai Tiencsinben 2017. szeptember 20-án. A Boeing 777-tel konkuráló A330-300 szélestörzsű utasszállító gépből a tervek szerint kezdetben havi egy, később havi kettő készül a kínai városban, ahol 2008 óta az Airbus A320-as repülőgépeit is gyártják. (MTI/EPA/Roman Pilipej)
Nyitókép: MTI/EPA/Roman Pilipej

Kína lehet a mérleg nyelve a repülőgépgyártó óriások versenyében

Nagy befogadóképességű, széles törzsű repülőkből hiány mutatkozik, nélkülük pedig a légi forgalom csak lassabban bővülhet.

A nemzetközi turizmus, az utazások pandémiát követő fellendülése felkészületlenül érte mind a légitársaságokat, mind a légi közlekedés infrastruktúráját megteremtő és üzemeltető vállalatokat. A munkaerőhiánytól sújtott ágazat szereplői igyekeznek ugyan úrrá lenni a gyakorta kialakuló káoszon, de a járattörlésekről, a gépekről lemaradt utasokról, a repülőtéri forgalomkorlátozásokról és a túlterhelt személyzet sztrájkjairól érkező hírek így is mindennaposak.

A nyomasztó kapacitáshiány enyhítésének egyik eszköze lehet a több száz utas befogadására képes széles törzsű repülőgépek beállítása, ám ez nem megy egyik napról a másikra – írja a VG.

A nagy gépekre szóló megrendelések viszont nem mindennaposak.

A széles törzsű flottájuk megújítását, felfrissítését nem sietik el a légitársaságok. A Reuters forrásai szerint a legaktívabb érdeklődők a túlnépesedett Ázsiában vannak.

Szakértők szerint egy hatalmas szaúd-arábiai megrendelés futhat be hamarosan vagy a Boeinghez, vagy az Airbushoz. Az olajkirályság ugyanis a nagyszabású Vision 2030 fejlesztési programja kapcsán kiemelt szerepet szán a nemzetközi turizmus felfuttatásának, ezt pedig nagy befogadóképességű gépparkkal lehet a leghatékonyabban kiszolgálni. A tárgyalásokat közelről követő források szerint az óriásmegrendelést a Boeing viheti el a Dreamlinerekkel és a 777X modellekkel, vegyes megoszlásban.

Ugyanezt a két Boeing-típust versenyezteti meg a tajvani illetőségű China Airlines az Airbus kínálatával. A légitársaság a 22 Airbus A330-asból álló flottája megújításának lehetőségeit mérlegeli, s aki jobb ajánlatot tesz, azé a megrendelés.

A Malaysia Airlines már dönthetett, s várhatóan hétfőn konkrét bejelentést tesz húsz darab új generációs Airbus A330neo típusú, széles törzsű repülőgép megvásárlásáról. Ezek nagyobb hányadát közvetlenül a gyártótól, kisebb hányadát lízingcégek közbeiktatásával vásárolná meg.

A legnagyobb izgalmakat azonban a kínai piac tartogatja az Airbus és a Boeing számára,

és könnyen lehet, hogy az amerikai képviselőház elnökének, Nancy Pelosinak a tajvani látogatása elbillentette a mérleg nyelvét a páneurópai gyártó irányába. A hatalmas diplomáciai botrányt és kínai katonai erődemonstrációt kiváltó Pelosi-vizit sokba kerülhet a Boeingnek – írja a VG. Kína ugyanis eddig rendszerint egyensúlyozott a két nagy beszállító között, s a legutóbbi, múlt hónapban leadott nagy „adagot” az Airbus vitte el. Igaz, a 292 darabos tétel keskeny törzsű gépekből állt. Most a Boeing jönne, de a két ország közötti feszültté vált viszonyt látva elbizonytalanodtak a szakértők is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×