eur:
414.69
usd:
394.62
bux:
77690.26
2024. december 4. szerda Barbara, Borbála
Nyitókép: Pexels.com

Két-három évet köszönhet az online kereskedelem a járványnak

Jelentősen élénkült az online kereskedelem egy év alatt. A koronavírus-járvány miatt megnövekedett a kereslet a higiéniai, a kertészeti, az elektronikus termékekre, valamint a sporteszközökre – mondta az InfoRádiónak az Ecommerce Hungary elnökségi tagja. Várkonyi Balázs hozzátette: népszerűbbé vált a bankkártyás fizetési lehetőség is.

Két-három évnyi fejlődést produkált az internetes kereskedelem az elmúlt évben, vagyis ennyit nyomott a járványhelyzet ebbe az egyébként is dinamikus fejlődésbe – mondta az InfoRádiónak Várkonyi Balázs.

50-60 százalékos növekedés tudhat magáénak a piac a korábbi évekhez viszonyítva, az arány eltérő a szegmensekben, de minden területen a látogatások és a vásárlások száma is biztosan nőtt. A járvány hatására kiemelkedő növekedést értek el a higiéniás termékeket forgalmazó kereskedők. De sokkal több, az otthoni munkavégzés kialakításában szerepet játszó termék, elektronikai eszköz, bútor, kertészeti és sporteszköz is fogyott a különböző hullámoknak és lezárásoknak köszönhetően.

A jövőről is vannak már komoly kutatások – tette hozzá az Ecommerce Hungary elnökségi tagja –, hogy mely internetes szokások ivódnak be vélhetően az általános vásárlásokba, ezáltal végleg velünk maradnak, és mi az, ami inkább egyfajta kényszer csak a járvány alatt. Így például a vírus hatására a teljes kereskedelmi „tortából” jelentős szeletet kitevő élelmiszer- és drogéria iparág várhatóan a járvány elmúltával is tartani fogja tudni megerősödött pozícióját.

A szakember arra is kitért, hogy a jelzett időszakban – az érintésmentes és gyors fizetések miatt – a kártyás vásárlások száma is szépen emelkedett, ami szintén megmaradhat a jövőben. Azt viszont már csak remélni lehet, hogy a magyar webshopok népszerűsége is ki fog tartani a későbbiekben.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elindult a visszaszámlálás: berúgja az ajtót a One, és felforgatja a telekommunikációs piacot

Elindult a visszaszámlálás: berúgja az ajtót a One, és felforgatja a telekommunikációs piacot

A 4iG az év első kilenc hónapját 507,8 milliárdos árbevétellel zárta, ami több mint 20,5 százalékos növekedés, a bevételek 87 százaléka pedig a telekommunikációs szektorból származott – mondta az InfoRádióban a vállalatcsoport vezérigazgatója. Fekete Péter arról is beszélt, hogy a One márka elindításával új lendületet kap a telekommunikációs iparban a 4iG, ami reményei szerint kedvére lesz az ügyfeleknek is.

László Zoltán: nagyarányú hazai járműipari leépítés kezdődhet

A jövő év első felében nagy létszámleépítések várhatók a hazai járműgyártó szektorban. Ezt László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke nyilatkozta az InfoRádióban, miután a német autóipar komoly visszaesést produkált az elmúlt időszakban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×