eur:
411.22
usd:
392.53
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: jaguar.com

Elektromos autógyártás: gazdasági racionalizálás trendi csomagolásban

Nem csak marketingfogás, hogy a Jaguár 2025-től kizárólag elektromos autókat szeretne kínálni.

Egy friss kutatás szerint tavaly 40 százalékkal bővült az elektromos autókban üzembe helyezett akkumulátorok összesített kapacitása, ami természetesen magában rejti azt is, hogy a villanyautók egyre felkapottabbak – mondta az InfoRádiónak nyilatkozó szakértő. Széchenyi Gábor, Az Autó magazin főszerkesztője ugyanakkor megjegyezte, mindez – különösen Európában – kevésbé a piac által vezetett, inkább „fölülről sulykolt”, az autógyártók zöme pedig beáll ebbe a sorba. A trend, az erőszakos elektromos autósítás Kínából indult néhány évvel ezelőtt, mára azonban ebből ők is visszavettek. „De tény, hogy ettől függetlenül az ipar az elektromos autózás felé halad.”

Az viszont még alakulóban van, hogy hogyan vesszük az elektromosságot, és miként tároljuk az autóban. A gyártók egyelőre a lítium-ionos technológiára esküsznek, és erre épülnek az elektromos autók akkumulátorai 90-95 százalékban. Ugyanakkor ez a megoldás drága és nehéz. Bár egyre jobb a lítium-ionos akkumulátorok teljesítménye, egyre nagyobb méretűek is építenek be, hiszen az elektromos autók legnagyobb problémája továbbra is, hogy hosszú ideig tart tölteni őket, és nem elegendő a hatékonyságuk nemzetközi utakra – magyarázta Széchenyi Gábor.

A hibridek nem egy járható út?

Az Autó magazin főszerkesztője a Jaguár bejelentésével kapcsolatban, miszerint a brit gyártó kínálatában 2025-től már csak tisztán elektromos modellek fognak szerepelni, úgy fogalmazott: kicsit átestünk a ló túloldalára. Bár az elektromos hajtásé a jövő, ugyanakkor a bejelentési hullám inkább egyfajta menekülőútnak tűnik, hiszen ez nemcsak azzal jár, hogy átalakítják az autókat, hanem egyszerűbbé is válik a gyártás. A Jaguár például azt mondja, hogy egy padlólemezen, egy elektromos hajtáson osztozik majd az összes típus, és mintegy 30 százalékkal szeretnék megnyirbálni a modellpalettát.

Vagyis mindez inkább gazdasági racionalizálásról van szó, egy trendi csomagolásban. Hiszen az, hogy csak elektromos autókat fognak gyártani, sokkal jobban hangzik, mint az, hogy jelentősen csökkenteni kell a gyártott mennyiséget és a modellek számát is – hívta föl a figyelmet a szakember. Autópiaci szempontból nem sokat számít, hogy a Jaguár tisztán elektromos lesz-e, a bejelentésnek tehát marketing- és gesztusértéke van, ami talán a profitabilitásnak is jót tesz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×