Bár globális szinten nyolc százalékkal bővült a szórakoztató elektronikai és az IT piac, Európában öt százalékos visszaesést jeleztek az ágazatban - mondta az InfoRádiónak a GFK Hungária munkatársa, aki hozzátette: a globális piacot elsősorban Japán, Kína és Afrika húzza fel.
Sztupár Andrea az ágazat magyar helyzetéről elmondta: az átlaghoz képest Magyarországon nagyobb, 24 százalékos visszaesést jeleztek. Hozzátette: az átlagárak is lecsökkentek, mert az év elején nagyon belassult a kereskedelem.
Vannak azonban termékek, amelyek továbbra is keresettek. Ilyenek az plazmatévék és a notebookok, valamint az okostelefonok és az innovatív termékek. Ezek a magyar kiskereskedelem motorjai - fogalmazott Sztupár Andrea, aki hangsúlyozta: a magyar piacon a csökkenés már a válság előtt elkezdődött, hiszen 2005 óta tart, de tény, hogy a visszaesés 2009-ben csúcsosodott ki.
Hanganyag: Hlavay Richárd