eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma

Viharban a kikötő?

A napokban döntés születhet a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető cég privatizációjával kapcsolatban. Az ÁPV Rt. azt követően hirdette meg a most végéhez közeledő pályázatot, hogy tavaly nyáron eredménytelenül zárult az első magánosítási kísérlet.

Az ÁPV Rt. 2004 júliusában hirdetett háromfordulós pályázatot a Mahart-Szabadkikötő Rt.-ből létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos tulajdonrészének értékesítésére. Ez a 355 millió forintos jegyzett tőkéjű cég rendelkezik a kikötő 75 éves üzemeltetési jogával.

Az újonnan létrehozott Mahart-Szabadkikötő Rt. tartós állami tulajdonban marad a vagyonához tartozó földterülettel, a felépítményekkel és az infrastruktúrával együtt.

A felhívásra három - két külföldi és egy magyar pályázat - érkezett. A regensburgi, illetve dortmundi székhelyű cégek mellett a magyar ÁTI Depo Közraktározási Rt. is az érdeklődők között volt.

Az ÁPV Rt. igazgatósága augusztus végén úgy döntött, hogy a benyújtott ajánlatok alapján egyetlen pályázót sem hív meg a második fordulóba. Az indoklás szerint a háromból két pályázati anyag érvénytelen volt.

Az igazgatóság ráadásul a jelentkezők számával és a benyújtott ajánlatokkal is elégedetlen volt, ezért az első pályázat visszavonása mellett döntött. Az új kiírás októberben jelent meg, a korábbi háromról immár egyetlen fordulóra rövidítve az eljárást.

A tendert kísérő jelentős érdeklődés ellenére pályázatot mindössze két befektető nyújtott be. Az InfoRádió értesülései szerint egy jelentős kikötő-üzemeltetési tapasztalatokkal rendelkező külföldi cég, illetve egy hazai, hasonló tapasztalatokkal nem rendelkező konzorcium versenyez a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt 99 százalékos tulajdonrészéért.

Mivel az ÁPV Rt Igazgatóságának döntése január elején megszülethet, az InfoRádió azt szerette volna megtudni: hány hazai és hány külföldi cég tett érvényes vételi ajánlatot a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető cég megvásárlására, illetve rendelkeznek-e a pályázók a szükséges szakmai tapasztalatokkal és referenciákkal.

A InfoRádió választ vár arra a kérdésre is: előfordulhat-e, hogy a privatizációs tenderen olyan céget nyilvánítanak győztesnek, amely egyáltalán nem rendelkezik kikötő-üzemeltetési tapasztalatokkal. Az ÁPV Rt. képviselője január 3-ára ígért tájékoztatást az ügyben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×