eur:
406.65
usd:
377.69
bux:
76514.2
2024. november 8. péntek Zsombor
Nyitókép: Pxhere

Lecsap az óraátállítás a digitálisan tanuló gyerekekre

Gyarmati Éva javaslatot is tesz: az átállás után negyed, fél, majd háromnegyed órával kezdődjön előbb a következő tanítási nap, mert nem mindegy, hogy milyen agyat használnak tanulásra a legkisebbek.

Ideális esetben egy hónappal az óraátállítás előtt el kellene kezdeni a gyerekek felkészítését a változásra. A kicsik idegrendszere ugyanis még nehezebben tűri, ha felborul a belső ritmusuk. A szakember szerint főleg most, az online oktatás idején az iskolakezdés időpontját is rugalmasabban lehetne kezelni.

"Mindenkinek, így a gyermekeknek is fontos, hogy legyenek biztos támpontjaik, a legkisebbeknél ráadásul ez még idegrendszeri rendeződést is jelent, egy olyan ritmushoz, amit fel tud venni az idegrendszere, a szervezete, sokkal könnyebben tud alkalmazkodni" – vélekedett az InfoRádió által megkérdezett gyermekpszichológus, Gyarmati Éva.

Szerinte "meglehetősen keményen hat" az óraátállítás, hisz

nem a belső ritmus szerint kell felkelniük, lefeküdniük a gyerekeknek.

"Ha egy órát elveszünk vagy hozzáadunk, az hatalmas változás számukra, megzavarja a napi ritmust. Egyébként is sokkal nagyobb most a figyelemzavar, felfordult a világ, a gyerekek nem tudnak kellően alkalmazkodni, csak úgy tűnik, mintha alkalmazkodnának, miközben belül más a helyzet. Ennek következtében a tanulásban is lehetnek most gondok. Tulajdonképpen minden visszaeshet, ami mentális energiát kíván" – figyelmeztetett.

Az egyórás átállást már most el kell kezdeni a hétvége előtt, hogy ne egyszerre zuhanjon rá a gyermekre az egy óra elvesztése a hétvégén.

Reménykedik benne, hogy hamarosan véget ér ez az évi kétszeri átállás, "az emberi idegrendszer szintjén felhalmozódó veszteség talán már nagyobb is annál, mint amennyit nyerni lehet ezzel".

Ehhez a hatáshoz pedig – Gyarmati Éva szerint – csak hozzáadódik az otthoni és iskolai tanulás közötti váltás is, a tanulókat érintően pedig felveti, az óraátállítást követően negyed, fél, majd háromnegyed órával lehetne a "nyomába eredni" az iskolai munkarendnek, hogy könnyebb legyen az átállás,

"azon a negyed-negyed órán nem múlik semmi a tananyag megtanulása szempontjából, az agy használhatósága szempontjából viszont igen sok".

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

A Magyar Szövetség közleményben reagált a szlovák kulturális tárca nyelvtörvényt szigorító módosítására, mert a felvidéki párt szerint semmi szükség a nyelvtörvény szigorítására, a szankciók kiterjesztésének és emelésének gondolata nemcsak indokolatlan, hanem elfogadhatatlan. Gubík László pártelnök tragikomikusnak nevezte a törvénytervezetet; úgy véli, a szlovák nyelv domináns szerepe eleve alkotmányos garanciákkal bír.

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×