A Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint vasúti mellékvonalak bezárását is magával vonhatja a közösségi közlekedés tervezett átalakítása. Meleg János az InfoRádiónak úgy vélekedett: a kormánynak erről határozott elképzelése van.
"A kormány részéről még nincs információnk, hogy mikor kívánják ezt a lépést meghozni, de ha az előző időszak eseményeit figyelembe vesszük, vasúti vonalakat is érinthet a racionalizálás" - fogalmazott. Mint visszaemlékezett, Kóka János minisztersége idején számos polgármester a szakszervezet mellé állt a szárnyvonal bezárása ügyében, kíváncsi, hogy ez most is így lesz-e, illetve hogy az utazóközönség hogyan reagál.
Közlekedő Tömeg: 12-14 vonalról van szó
A Közlekedő Tömeg Egyesület alapítója, Gyöngyösi Máté információi szerint összesen 12-14 vasútvonal bezárását tervezi Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, hogy csökkentse cége többmilliárdos hiányát
Esztergom, Nyíregyháza, Pápa, Komló, Mohács környéki vonalakról lehet szó.
"Úgy tudjuk, ez nem az innovációs tárca, hanem a MÁV vezetőjének személyes indítványa, ugyanis cége több tízmilliárdos hiányt halmozott fel az elmúlt időszakban, a szóban forgó vonalak megszüntetésével próbálják kompenzálni a kiesett összeget" - fogalmazott Gyöngyösi, hozzátéve, a bezárás nem jelent megtakarítást, sőt, inkább csak kiadást.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy az esetenként napi két járatot kétóránkénti közlekedésre kellene sűríteni, és
azokon a helyeken, ahol 20-30 km/h-val járnak a vonatok, ott "fel kellene fejleszteni 80-ra", de semmiféle ilyen állami törekvést nem látnak, és az állam ilyen irányú tervezésébe az egyesületet nem is vonták be.
A jelenleg is zajló beruházások ugyanakkor Meleg János szakszervezeti vezető számára azt is jelzik, hogy
a kormány a vasúti közlekedést részesíti előnyben az autóbuszossal szemben.
"Fónagy János államtitkár miniszterelnöki megbízottként feladatul kapta, hogy a közösségi közlekedés összehangolása megtörténjen. Ennek első lépése lenne a távolsági buszos és vasúti jegyvásárlás egységesítése. Én azt gondolom, hogy
a következő egy kormányzati döntés lesz, amikor eldől, a buszt vagy a vasutat részesítik előnyben.
Az uniós források a vasutat részesítik előnyben, és úgy gondolom, hogy a kormány is."