eur:
392.9
usd:
366.56
bux:
66540.3
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: Getty Images/Cavan Images

Angliában drágább feltölteni egy elektromos kocsit, mint egy benzinest

Nagy-Britanniában a csúcsidős áramtarifák miatt drágább egy elektromos autó feltöltése, mint egy benzines megtankolása.

A pandémia során történt pénzosztás, az utazási költségekkel való takarékoskodás, valamint a belsőégésű kocsik gazdáit sújtó alkalmi büntetések brutálisan felpörgették a keresletet az elektromos kocsikra Nagy-Britanniában. Most viszont úgy tűnik, jön a fekete leves.

Az első jel az volt, hogy a karácsonyi káoszban akár négy órán át is álltak sorba a Teslák és más elektromos kocsik a nyilvános töltőállomásokon. Most pedig kiderült: ugyanarra a távra lebontva immár drágább feltölteni egy amúgy is drágább elektromos autót, mint egy benzines vagy dízeles változatot.

A Magyar Autoklub brit megfelelője, a biztosításokat is kínáló AA új elemzése szerint az elektromos autók töltőpontjainál alkalmazott új csúcsidőszakos árak miatt járhatnak rosszabbul az elektromos autók gazdái. Az autós szervezetek korábbi elemzései azt mutatták, hogy az elektromos járművek töltési költségei az elmúlt hónapokban az egekbe szöktek. Ezt részben az emelkedő energiaárak, részben pedig Oroszország ukrajnai inváziója váltotta ki a magyarázatok szerint.

A hosszú utak során használt gyorstöltőpontok már 10 fonttal (azaz 4500 forinttal) voltak drágábbak, mint a benzintankolás

– derült ki egy másik brit autós szervezet, az RAC múlt heti jelentéséből.

Az AA hétfőn közzétett tanulmánya szerint azonban most már a többi nyilvános töltőhelyen is drágább is egy elektromos autó feltöltése a csúcsidőszakokban, mint egy hasonló benzines autó megtankolása. A csúcs- és csúcsidőn kívüli díjakat a nagy hálózatok vezették be, köztük az Ubitricity nevű cég, amely Nagy-Britannia legnagyobb nyilvános töltőpont-üzemeltetője. Az AA megjegyezte: "Miközben a benzinkutak árai csökkennek, a villamosenergia-árak a másik irányba haladnak, de reméljük, hogy még ebben az évben mérséklődhetnek."

Az a hír, hogy az elektromos autók üzemeltetése drágább lehet, mint a benzines vagy dízel kocsiké,

csapás a brit kormány ama célkitűzésére, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.

Az AA elemzői egy 1,2 literes benzines Vauxhall Corsát hasonlítottak össze egy e-Corsával, a gyártó elektromos meghajtású autójával. Az e-Corsa 80 százalékos feltöltése egy lassú töltőn csúcsidőben 16,18 penny/kilométer költséggel jár. A benzinesé viszont valamivel olcsóbb, 14,45 penny, ami körülbelül tíz százalék eltérés.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg

Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg

Hosszas huzavonát követően az amerikai képviselőház végül elfogadta az Ukrajnának szánt gigantikus, mintegy 60,8 milliárd dollárnyi segélycsomagot. A hírek szerint a nyugati fegyverek gyorsan a frontra érkezhetnek, hozzájárulva ezzel az ukrán csapatokat érintő súlyos ellátási problémák enyhítéséhez. Kijev azonban egy olyan nehézséggel küzd, amelyen nem tud segíteni Washington sem, ez pedig a harcoló alakulatokat érintő létszámhiány gondja.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×