eur:
410.87
usd:
392.14
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Getty Images/Cavan Images

Angliában drágább feltölteni egy elektromos kocsit, mint egy benzinest

Nagy-Britanniában a csúcsidős áramtarifák miatt drágább egy elektromos autó feltöltése, mint egy benzines megtankolása.

A pandémia során történt pénzosztás, az utazási költségekkel való takarékoskodás, valamint a belsőégésű kocsik gazdáit sújtó alkalmi büntetések brutálisan felpörgették a keresletet az elektromos kocsikra Nagy-Britanniában. Most viszont úgy tűnik, jön a fekete leves.

Az első jel az volt, hogy a karácsonyi káoszban akár négy órán át is álltak sorba a Teslák és más elektromos kocsik a nyilvános töltőállomásokon. Most pedig kiderült: ugyanarra a távra lebontva immár drágább feltölteni egy amúgy is drágább elektromos autót, mint egy benzines vagy dízeles változatot.

A Magyar Autoklub brit megfelelője, a biztosításokat is kínáló AA új elemzése szerint az elektromos autók töltőpontjainál alkalmazott új csúcsidőszakos árak miatt járhatnak rosszabbul az elektromos autók gazdái. Az autós szervezetek korábbi elemzései azt mutatták, hogy az elektromos járművek töltési költségei az elmúlt hónapokban az egekbe szöktek. Ezt részben az emelkedő energiaárak, részben pedig Oroszország ukrajnai inváziója váltotta ki a magyarázatok szerint.

A hosszú utak során használt gyorstöltőpontok már 10 fonttal (azaz 4500 forinttal) voltak drágábbak, mint a benzintankolás

– derült ki egy másik brit autós szervezet, az RAC múlt heti jelentéséből.

Az AA hétfőn közzétett tanulmánya szerint azonban most már a többi nyilvános töltőhelyen is drágább is egy elektromos autó feltöltése a csúcsidőszakokban, mint egy hasonló benzines autó megtankolása. A csúcs- és csúcsidőn kívüli díjakat a nagy hálózatok vezették be, köztük az Ubitricity nevű cég, amely Nagy-Britannia legnagyobb nyilvános töltőpont-üzemeltetője. Az AA megjegyezte: "Miközben a benzinkutak árai csökkennek, a villamosenergia-árak a másik irányba haladnak, de reméljük, hogy még ebben az évben mérséklődhetnek."

Az a hír, hogy az elektromos autók üzemeltetése drágább lehet, mint a benzines vagy dízel kocsiké,

csapás a brit kormány ama célkitűzésére, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.

Az AA elemzői egy 1,2 literes benzines Vauxhall Corsát hasonlítottak össze egy e-Corsával, a gyártó elektromos meghajtású autójával. Az e-Corsa 80 százalékos feltöltése egy lassú töltőn csúcsidőben 16,18 penny/kilométer költséggel jár. A benzinesé viszont valamivel olcsóbb, 14,45 penny, ami körülbelül tíz százalék eltérés.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×