Michael Schumacher manővere nagy vitákat keltett nem csak a Forma-1 berkein belül, de a rajongók körében is. Vannak, akik szándékosnak ítélték meg a manővert, hogy a hétszeres világbajnok ezzel elállja a mögötte jövők előtt a pályát, tönkretéve ezzel a versenyzőtársak (köztük Fernando Alonso) gyorskörét.
Mások szerint a manőver egyszerű hiba volt: a német lecsúszott az ívről, és rossz szögben érkezett meg a kanyarba, amit így már nem tudott bevenni.
Az eset után a versenybírók nyolc órán keresztül üléseztek, és egy meglehetősen nagy vihart kavaró ítéletet hoztak: Michael Schumachert az első helyről az utolsóra sorolták a rajtrácson.
Perdöntő bizonyíték: nem tört az autó
Joaquín Verdagay a Marca című lapnak a következőket nyilatkozta: "Nagyon büszke vagyok, mert jól döntöttünk."
A versenybíró szerint a perdöntő bizonyíték nem az volt, hogy rosszkor fékezett, hanem az, hogy nem törte össze az autóját, és lefulladt a motorja.
Schumacher az időmérő edzés utáni meghallgatáson azt mondta, hogy nem tudta volna elkerülni a korlátnak ütközést, ha nem állítja le az autóját. Ezt a versenybírók "beismerésnek" vették - jelentette ki Verdagay.
Másként indokoltak
Felmerül ugyanakkor kérdés, hogy ha Schumacher büntetése mellett az ütközés elkerülése, és a lefulladás volt a fő érv, akkor a hivatalos indoklásban miért nem ezt, hanem a szükségesnél keményebb fékezést fogalmazták meg?
Sokan azt a kérdést is feszegették, hogy ha a németet ily mértékben megbüntették, miért nem kapott büntetést Alonso, aki a Schumacher álló autója miatti sárga zászló alatt futotta meg egyik leggyorsabb körét? Márpedig a sárga zászló sebességcsökkentésre szólítja fel a versenyzőket.
Ilyen nincs, ez már az ötödik súlyos baleset az M5-ösön