eur:
401.83
usd:
371.3
bux:
90498.95
2025. március 31. hétfő Árpád
WASHINGTON DC, UNITED STATES - JANUARY 30: A view of the American Airlines plane in the water after it collided in midair with a military helicopter and crashed into the Potomac River in Washington, D.C. United States on January 30, 2025. A PSA Airlines Bombardier CRJ700 regional jet collided in midair with a Sikorsky H-60 helicopter while on approach to Runway 33 at Reagan Washington National Airport around 9 p.m. local time, the Federal Aviation Administration (FAA) said in a statement. (Photo by Celal Gunes/Anadolu via Getty Images)
Nyitókép: Celal Gunes/Anadolu via Getty Images

Megszólalt az amerikai hadsereg is az utasszállítóval ütköző helikopterről

Mindkét légi jármű roncsait megtalálták, nagy erőkkel zajlanak a kutatási és mentési munkálatok.

Mint ismert, helyi idő szerint szerda este kilenc óra körül az American Airlines légitársaság leszálláshoz készülő Bombardier CRJ700 típusú, Wichitából érkező utasszállító repülője összetütközött egy Black Hawk katonai helikopterre, mindkét jármű a washingtoni Ronald Reagan Nemzeti Repülőtér melletti Potomac folyóba zuhant. Az utasszállítón 60 utas és 4 fős legénység tartózkodott, a helikopteren háromfős személyzet.

Az InfoRádióban nyilatkozó szakértő felvetette a katonai helikopter pilótájának felelősségét, ahogy a légiirányítás lehetséges hibáját is.

Túlélőkről nincs hír, valószínűleg senki sem menekült meg. Az első holttesteket már kiemelték és azonosították, a mentésben mintegy 300 fő vesz részt. John Donnelly, a Columbia kerületi tűzoltóság vezetője beszámolt a munkálatok állásáról:

27 embert tudtak kiemelni a repülőgépből és egyet a helikopterből.

A Fox News azt írta, a hadsereg tájékoztatása szerint az amerikai hadsereg UH-60-as Black Hawk helikoptere „kiképzési küldetést teljesített”. A jármű a Bravo Company helyőrség 12. repülőzászlóaljához tartozott, a Davison katonai repülőtéren állomásozott a Virginia állambeli Fort Belvoirban. Az esetet az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB), valamint az Egyesült Államok Hadserege fogja kivizsgálni.

Frissítés: Pete Hegseth védelmi miniszter közölte, hogy tudják, kik voltak a katonai gépen, de amíg a hozzátartozókat nem értesítik, nem hozzák nyilvánosságra a neveket. Leszögezte azonban, hogy ez egy meglehetősen tapasztalt legénység volt, amely egy kötelező éves éjszakai repülési gyakorlatot végzett. "Valóban volt éjjellátójuk" - tette hozzá.

Sean Duffy közlekedési miniszter elmondta, hogy a katonai helikopter egy megszokott útvonalon repült, aki a környéken él, gyakran látja ezeket a katonai járműveket itt. Ugyancsak a szokásos útvonalon készült a landolásra a Bombardier utasszállító.

Sean Duffy közlése szerint mindkét jármű roncsait megtalálták már a Potomac folyóban. Az American Airlines utasszállítójának törzse fejjel lefelé zuhant a körülbelül derékig érő, jéghideg vízbe, három részre szakadva. Úgy értékelt, hogy szerinte a baleset megelőzhető lett volna, ám részletekről nem beszélt, hiszen a vizsgálatok méf olyamatban vannak.

A repülőteret hamarosan megnyithatják, a fő kifutópályaként használt 119-es távol van a folyóparton zajló mentési munkálatoktól.

Időközben Donald Trump elnök közölte, hogy "teljes körű tájékoztatást kapott" az incidensről, és hogy a balesetet "meg kellett volna előzni".


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
replaced

Az unió komoly változásokat akar, de kiváltható-e az amerikai védelem Európában?

Európa a mozgósítható haderő és bizonyos katonai eszközök tekintetében jelentős mértékben függ az Egyesült Államoktól, a teljes leválás rövid távon nem lehet reális cél – mondta az InfoRádióban Olekszij Anton, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány junior kutatója. A biztonságpolitikai szakértő hozzátette: a legnagyobb amerikai függés a kiegészítő eszközöknél figyelhető meg, a logisztikában óriási a lemaradása Európának.

Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

A Magyar Külügyi Intézet és a Mathias Corvinus Collegium közös konferenciáján elhangzott, hogy az ukrán uniós csatlakozás teljes költsége öt év alatt majdnem két és fél ezer milliárd euróba kerülne, ami az Európai Unió 2025-ös költségvetésének több mint 12,5-szerese. A részletekről Siklósi Péter, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója számolt be az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
A magyar tőzsde sem úszta meg az esést

A magyar tőzsde sem úszta meg az esést

Nagyobb eséssel indult a hét az ázsiai tőzsdéken, ezt követően pedig Európában is lefelé vették  az irányt a részvényindexek, miután a piaci szereplőket általánosságban az amerikai recessziós félelmek, illetve a szerdán élesedő vámok aggasztják. Egy ilyen bizonytalan környezetben megfelelő menekülőeszköz az arany: a nemesfém jegyzése ennek megfelelően hétfő reggel újabb történelmi csúcsot ért el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×