eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pixabay

Ennyi volt a vasúti közlekedésnek az EU és Oroszország között

Hétfőn függesztették fel az utolsó nemzetközi járatot.

A finn nemzeti vasúttársaság pénteken jelentette be, hogy felfüggeszti a főváros Helsinki, valamint az orosz Szentpétervár közti Allegro nevű nemzetközi járat további üzemelését. Ez hétfőn meg is történt, így pedig már nem maradt vonatjárat Oroszország és az uniós tagállamok között - írta a CNN alapján a vg.hu. Az intézkedést a finnek az Ukrajna megtámadása miatti szankciók sorában hozták.

Korábban, a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások miatt Oroszország 2020-ban megszüntette az uniós országokba tartó személyvonatjáratait, köztük többek között a Lev Tolsztoj nevű orosz vonatot, ami Moszkvából Szentpéterváron át Helsinkibe közlekedett.

Az Oroszországból Finnország fővárosába tartó vonatok a portál írása szerint nagyon népszerűek voltak, és az elmúlt hetekben folyamatosan tele voltak utasokkal, ami

  • egyrészt annak köszönhető, hogy a finn állampolgárok igyekeztek hazatérni vele,
  • valamint annak is, hogy az oroszok nagyon nagy arányban használták ezt a járatot az ország elhagyására.

Mivel a légi közlekedést már korábban megszüntették Oroszország és az EU között, így a Szentpétervár-Helsinki vonatjárat volt az utolsó lehetőségek egyike az ország sürgős elhagyására, és az Unió területére utazásra.

Ugyanakkor a finn-orosz határ továbbra is nyitva áll, személygépkocsival még mindig van lehetőség átjutni a szomszédos országba.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×