eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

A légikatasztrófa ellenére töretlen a vásárlói bizalom

Több mint harminc Airbus gyártásáról szóló szerződést írtak alá a Párizs melletti Le Bourget-ben hétfőn megnyílt Nemzetközi Légi- és Űrszalon második napján. A 48. alkalommal megrendezett esemény iránt a gazdasági válság ellenére is élénk az érdeklődés.

Nem volt igazuk a pesszimistáknak: az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó, amúgy Airbus A330-as típusú gépének június 1-i katasztrófája ellenére is töretlen a vásárlói bizalom az európai gyártású repülőgépek iránt.

Olyannyira, hogy a kedden megkötött szerződések láttán Thomas Enders, az Airbust gyártó légi-, hadi- és űripari konzorcium, az EADS cég német elnöke immár úgy véli: "közel vagyunk a gazdasági válság végéhez, és jövőre fellendülés várható".

A kijelentés azért is meglepő, mivel a június 21-ig tartó kiállítás megnyitója előtt a repülőgépgyártó cégek vezetői meglehetősen pesszimistán nyilatkoztak a kilátásokat illetően. Az EADS és az amerikai Boeing vezérigazgatója például még hétfőn is azt hangoztatta a francia lapoknak, hogy "az idei kiállítás nem a megrendelésekről fog szólni".

Ehhez képest kedden a malajziai AirAsia társaság tíz darab A350-es típusú, nagy hatótávolságú repülőgépet rendelt az Airbustól, és további öt példányra vásárlási szándéknyilatkozatot írt alá. A megrendelés értéke 2,4 milliárd dollárra, mintegy 490 milliárd forintra rúg.

A Vietnam Airlines tizenhat A321-es típusú, közepes hatótávolságú utasszállítót rendelt, és további két A35-es megvásárlásának a szándékát jelezte - az Airbusnak mindez 1,4 milliárd dollárt hoz a konyhára. Végül a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific társaság 384,5 millió dollárért öt darab, szintén közepes hatótávolságú A320-as rendelt.

Jól mennek a helikopterek is

A Les Echos francia gazdasági napilap értesülése szerint a fentiek mellett az egyesült arab emirátusokbeli, a katari és a török repülőtársaságok további, több tízmilliárd dollárra rúgó szerződéseket készülnek aláírni úgy az Airbusszal és a Boeing-gel is.

Az Airbus mellett a vásár első két napján az orosz Szuhoj repülőgyártó is szépen szerepelt, Szuperjet 100-as típusú, regionális utasszállító gépéből az üzbég Avialeasing 24 darabot rendelt meg, összesen 715 millió dollárért. Az orosz társaság emellett azt is bejelentette, hogy a spanyol Gadair várhatóan további négy gépet fog megrendelni tőle.

A repülők mellett a helikopterek iránt is élénknek mutatkozik az érdeklődés: az EADS-leányvállalata, az Eurocopter például idén mutatja be először a kínaiakkal közösen gyártott EC175-ös típusú gépét, és sajtóértesülések szerint az EDF francia gázipari óriás egyik leányvállalata máris hat példányt akar belőlük vásárolni.

A Le Bourget-i repülőtéren minden páratlan évben megrendezésre kerülő nemzetközi Légi- és Űrszalon egyébként 1909-ben nyitotta meg először kapuját, és azóta a világ egyik legrangosabb repüléstechnikai kiállításává és vásárává nőtte ki magát, ahol nem csak a polgári, hanem a katonai repülőgépeket és helikoptereket, illetve az űrhajókat is bemutatják. Az idei szalon pénteken nyílik meg a nagyközönség számára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×