európai unió
németorszrág
belső égésű motor
e-üzemanyag

Kompromisszum: az e-üzemanyag menti meg a belső égésű motorokat
Németország és az Európai Unió megállapodott, hogy 2035 után is lehet üzembe helyezni belső égésű motort használó autót, ha e-üzemanyaggal megy.
Németország és az Európai Unió szombaton bejelentette, hogy megegyezésre jutottak a kizárólag belső égésű (fosszilis üzemanyaggal működő) motorral hajtott autók jövőjével kapcsolatos vitájukban, ami lehetővé teszi az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációját 2035 után is, de csak abban az esetben, ha klímasemleges üzemanyagot használnak.
Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta: "Megállapodtunk Németországgal a (víz és szén-dioxid felhasználásával készült) e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról."
We have found an agreement with Germany on the future use of efuels in cars.
We will work now on getting the CO2-standards for cars regulation adopted as soon as possible, and the Commission will follow-up swiftly with the necessary legal steps to implement recital 11. — Frans Timmermans (@TimmermansEU) March 25, 2023
Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyancsak a Twitteren számolt be arról, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt.
eddig tető alá hozni az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási szabványokról szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német-EU egyezség révén.
A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az EU célkitűzésének megvalósítása szempontjából, amely szerint 2050-ig az unió "klímasemlegessé" kívánja tenni gazdaságát, vagyis teljesen meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását.