eur:
389.13
usd:
361.78
bux:
68882.55
2024. május 8. szerda Mihály
Nyitókép: Getty Images/ mikroman6

Meglepőnek tűnő lépés a belső égésű motorok kivezetésének ügyében

Még az is felmerült ellenérvként az Európai Unió 2035-re tervezett teljes tilalmával szemben, hogy sokakat az új autók helyett a régebbi hagyományos meghajtású autók felé terel. Három ország és két autógyártó lehet a dolgok kerékkötője, ezzel szemben egy nemzetközi autós szervezet már a kivezetésről szóló döntést sürgeti.

Mint ismert, Németország kérésére az EU-s tagállamok a közelmúltban elhalasztották a belsőégésű motorok 2035-től való kivezetéséről szóló végszavazást. A korábban minden ország által elfogadott szabályozás szerint a gyártók a következő évtized közepétől csakis olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazhatnak, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat.

A fosszilis üzemanyaggal hajtott gépjárművek forgalmazásának betiltásáról és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének menetrendjéről szóló vitákban kialakult patthelyzet feloldását sürgeti az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) – írta az ügyben a vg.hu.

Az autóipari lobbiszervezet felszólította az Európai Bizottságot és az Európai Tanácsot, hogy tegyenek sürgős lépéseket a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozó szabályozás hatályba léptetésére, amelyet eredetileg március elején már meg kellett volna tenniük.

Az idő az autógyártókat sürgeti, szeretnének tisztán látni, mert a szigorodó emissziós célok eléréséhez tervezniük kell,

és a felkészülést is minél előbb meg kell kezdeniük. Tisztázni szükséges az Európai Bizottság, az Európai Parlament és az Európai Tanács között tavaly októberben született szén-dioxid-kibocsátási egyezség egyes pontjait, például a megújuló üzemanyagok lehetséges jövőbeli szerepét a közlekedési ágazatban, amire most csak homályos utalások vannak a szövegben.

Az autóipari lobbi teljes mellszélességgel támogatja ugyan a nemzeti és az európai szintű klímacélok teljesítését, de az elérésükhöz szükséges technológiai rugalmasságot, a felmerülő igényekre való alkalmazkodást is előtérbe helyezi. Úgy értékelik, hogy a döntéshozói gyakorlatban csak a jövővel foglalkoznak, a jelen környezetvédelmi kihívásai, a meglévő járműpark korszerűsítésének igénye és módja háttérbe szorul.

Az Euronews cikke alapján a greendex emlékeztetett: Olaszországban mintegy 270 ezer ember dolgozik közvetlenül vagy közvetve az autóiparban. Matteo Salvini olasz közlekedési miniszter az új törvényt az EU „gazdasági öngyilkosságának” nevezte. Szerinte ez „ideológiai fundamentalizmus”, amely Kínának kedvez, az európai autóiparnak pedig árt. Az ország külügyminisztere, Antonio Tajani szintén a jogszabály enyhítését szorgalmazza, 100 helyett 90 százalékos csökkentést javasol.

Az Európai Néppárt képviselőcsoportja szerint a törvény azt eredményezheti, hogy az új autók értékesítésének betiltása után az emberek régebbi belső égésű motorral hajtott autókkal fognak közlekedni, mert nem engedhetik meg maguknak az elektromos autókat.

A németek és az olaszok mellett még Franciaországot említették mint az új szabályozást lényegében ellenző országot.

Címlapról ajánljuk

Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

A kínaiak a fő világpolitikai stratégiája most a saját mozgástér bővítése, és a jövőben a többpólusú világrend kialakítása – mondta Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a kínai elnök látogatásának jelentőségéről, a pekingi diplomácia módszereiről, a küldöttség összetételéről és az orosz–kínai viszonyról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Gazdasági adatok tekintetében ma Németországból érkeztek fontos számok az ipar kilátásaival kapcsolatban, ezen kívül megjött az európai kiskereskedelmi adat is, illetve a hazai kiskereskedelmi számok is. Tegnap kimondottan jó hangulatban zajlott a kereskedés a tőzsdéken, nagyot tudott a hazai piacon ralizni az OTP. A magyar tőzsdén a Richter volt a legjobban teljesítő nagypapír, emellett pedig kitartott a tegnapi széleskörű optimizmus a piacokon, a vezető európai részvényindexek ezúttal is határozott pluszban álltak meg, míg Amerikában óvatos emelkedést láthattunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×