Probléma Európában az infrastruktúra hiánya is: a kontinensen rendelkezésre álló elektromosautó-töltők 70 százaléka három országban található: Hollandiában (66 665), Franciaországban (45 751) és Németországban (44 538).
A Euronews összeállításában azt vizsgálta, melyik márka mikor tervezi az átállást a zöldebb technológiára.
A Ferrari nem érzi a változás szelét
A német BMW csoport nem siet el semmit: 2030-ra eladásának 50 százalékát szeretné elektromos autókban megvalósítani. Almárkája, a MINI ennél ambiciózusabb, a tervek szerint a következő évtized elejére teljesen elektromosra szeretne váltani. Idén saját adataik szerint eladásaik 15 százaléka volt elektromos autó.
A Mercedes-Benz mögött álló Daimler csoport is bejelentette már az elektromos fordulatot: háromféle akkumulátorváltozatot ígértek, amelyeket jövendő modelljeiken alkalmaznak. 2025-re ígéretük szerint minden autójuknak létezni fog elektromos változata is. Ola Källenius vezérigazgató szerint az évtized végére készen fognak állni arra, hogy kizárólag elektromos autókra váltsanak.
Az olasz Ferrari ugyanakkor 2025-re ígéri első elektromos modelljét,
Louis Camilieri korábbi vezérigazgató ugyanakkor tavaly azt nyilatkozta, nem hiszi, hogy valaha teljesen elektromosra váltana a márka.
A Ford európai ága ennél jóval progresszívabb megközelítést vall: 2030-ban már csak elektromos változatokat tervez értékesíteni járműveiből. Ugyanerre az évre haszongépjárműveinek kétharmada is elektromos lesz az ígéret szerint.
A Land Rover lassan halad
A japán Honda 2040-re vezeti ki a nem elektromos autóit, de már 2022-ben is csak elektromos vagy hibrid autókat fog értékesíteni Európában.
A koreai Hyundai Európában 2040-re éri el a teljesen elektromos kínálatot, addig is felére csökkenti fosszilis üzemanyag hajtotta kínálatát.
A brit Jaguar Land Rover nemrég jelentette be a Jaguar márka teljesen elektromosra váltását 2025-re: a Land Rover esetében a váltás lassabb lesz, 2030-ra lesz eladott autóik 60 százaléka elektromos.
A francia Renault ugyanekkorra 90 százalékos elektromos eladást tervez. 2025-re tízféle elektromos típust kínál majd, közte a klasszikus Renault 5-öt.
A Volvo igen progresszív
A Stellantis, mely a Peugeot és a Fiat-Chrysler fúziójaként jött létre, az Opel márkát 2028-ra teljesen mértékben elektromossá teszi, az Alfa Romeo pedig 2027-re válik elektromossá.
A Toyota, az elektromos autózás korábbi úttörője, 2025-re tizenöt elektromos autót dob piacra, a korábban a dízelbotrányban érintett gyártó,
a Volkswagen 2035-re vált teljesen elektromosra.
Ezzel az utolsó lehet a kontinensen, amely még gyárt fosszilis üzemanyag hajtotta autót.
A Volvo ezzel szemben 2025-re már fele részben teljesen elektromos, fele részben hibrid autókat értékesít majd, 2030-ra pedig teljesen elektromosra áll át.