eur:
410.82
usd:
394.3
bux:
78887.44
2024. november 22. péntek Cecília
Utasok érkeznek az 1-es terminálra, amikor az Országgyűlés sport- és turizmus bizottságának kihelyezett ülését a Ferihegy 1-es terminálon tartották, ahol a Budapest Airport vezérigazgatójának beszámolója után a bizottság tagjai megtekintették a 2-es terminál két szárnyát összekötő, március 27-én átadásra kerülő SkyCourt (Égi Udvar) csarnokot.
Nyitókép: MTI Fotó: Földi Imre

Koronavírus – Egymilliárd forintos vis maior keret az idegenforgalomban

Egyelőre forgalomélénkítő kampány helyett a károk minimalizálására, a felkészülésre fókuszál a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre a Magyar Turisztikai Ügynökség a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésére – derül ki abból az interjúból, amelyet Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója adott a Világgazdaságnak.

A fertőzés külföldi gócpontjaiban gyakorlatilag megszűnt a turizmus, de rendkívüli visszaesést okozott a vírus ott is, ahol járványról még nincs szó. Párizsban például 40 százalékkal zuhant a vendégforgalom, holott országszerte 13 fertőzöttet jelentettek. Rómában, ahol három beteget regisztráltak, máris 60 százalékos a visszaesés – ismertette a vezérigazgató, és hozzátette, az európai trendeket Magyarország sem tudja elkerülni, márpedig húsvétra akár 85 százalékkal is csökkenhet az európai turizmus.

Magyarországon napról napra nő a visszamondások száma,

a három tavaszi hónapra összesítve a foglalások 16,4 százalékát mondták le

a top 10 küldő országból. A lefoglalt utakat Ausztriából és Németországból 9-9 százalék, az USA-ból és az Egyesült Királyságból 16 százalék, Olaszországból több mint 20, Romániából 27 százalék mondta le. Budapesten közel 20 százalékos már most a lemondások aránya. A vidéket, ahol a belföldi turizmus a domináns, jóval kevésbé érintette a járvány, ott a foglalások 10 százalék alatti mértékben csökkentek.

Ezért hozták létre az egymilliárd forintos turisztikai vis maior alapot, a felhasználásáról később döntenek. Nemzetközi tapasztalatok szerint körülbelül tíz hónap kell ahhoz, hogy az ágazat helyreálljon, ehhez akarnak segítséget nyújtani. Ameddig nem tudni, mikor ér véget Európában a járvány, addig a turisztikai ügynökség nem folytat forgalomélénkítő kampányt.

Guller Zoltán beszélt a nemzetközi repülőtér előkészítéséről Székesfehérvár-Börgöndön, úgy látja, hogy Székesfehérvár remek helyszín, hiszen Budapesttel egy olyan vasúti pálya köti össze, ahol hamarosan 160 kilométeres sebességgel mehetnek a vonatok, így Kelenföld 40 perc, a Déli pályaudvar 50 perc alatt elérhető. A lokációja és az infrastruktúrája már most is alkalmas arra, hogy létrejöjjön Magyarország új nemzeti repülőtere." A ferihegyi ma nem európai színvonalon működik, és alkalmatlan arra, hogy Budapest egyetlen kapuja legyen a repülővel érkező turisták számára" – mondta a vezérigazgató, és jelezte, április 30-ig dolgozzák ki a nemzetközi repülőtérré fejlesztés koncepcióját.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk

Mukics Dániel: a havazás miatt 80 helyen még most is dolgoznak a tűzoltók

A "szokásos" balesetek mellett még egy hókotró is elakadt az első komolyabb havazásban. Egyes iskolákban nem indult be reggel a fűtés. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig az InfoRádióban elmondta: havazás idején még arra is kell figyelniük a sofőröknek, hogy többet tankoljanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×