eur:
399.1
usd:
369.12
bux:
91632.37
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
A MÁV-Start Zrt. első húsz új generációs InterCity-kocsijának egyike a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen 2019. július 30-án. A sajátgyártású, nemzetközi forgalomra is alkalmas járművek 200 kilométer per órás sebességgel tudnak közlekedni a pályán.
Nyitókép: MTI/Mészáros János

Útra készek az új IC+ vasúti kocsik - képek

Elkészült a MÁV-Start Zrt. első húsz, saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs InterCity-kocsija a szolnoki vasúti járműjavítási telephelyen - jelentette be a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Homolya Róbert elmondta:

augusztusban elkezdődhet további hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése,

amihez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság.

Közölte, a több mint ötven százalékos hazai beszállítói aránnyal épülő új flotta nemcsak modern, dizájnos, hanem praktikus, kényelmes, ráadásul a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz. A prémiumszolgáltatásra vagy csendre, nyugalomra vágyók igényeihez alkalmazkodó fülkék is lesznek az első osztályon - tette hozzá.

Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba - mondta Homolya Róbert. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven IC+ jármű gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb arányban vállalhassanak szerepet - hangsúlyozta.

Kitért arra, hogy az IC+ kocsik gyártása jelentős munkahelyteremtő hatással bír: kétszázötven embernek biztosít munkát a MÁV-Starton belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

Az új IC+ kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak az utasok.

A MÁV-Start hosszú távon szeretné folytatni a sorozatgyártást, mivel legalább háromszáz új IC+ kocsira van szükségük a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig - jegyezte meg.

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere (Fidesz-KDNP) a sajtótájékoztatón elmondta: a vasúti járműgyártásnak kiemelt szerepe van a szolnoki térségben, emberek ezreinek, generációk sorának élete kapcsolódott a vasúthoz, amely ismét felvirágzik a városban az IC gyártásnak köszönhetően.

A MÁV Zrt. sajtóközleménye szerint a nemzetközi forgalomra szánt, légkondicionált kocsik közül tíz másodosztályú, tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres, mindkét típus

óránként 200 kilométeres sebességre alkalmas.

A másodosztályú járművekre Szlovákia, Csehország, Ausztria, Németország, Szlovénia, Svájc, Lengyelország és Románia vasúttársaságai már megadták a nemzeti engedélyeket; a több célra felosztott belterű kocsik engedélyezése a típusvizsgálatok után történhet meg.

A 20 IC+ bekerülési értéke 9,3 milliárd forint.

A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely van, és lesz 3 kerekesszékes számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Két családi szakasz található rajta, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki. Érdekesség, hogy a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Elemzők az Arénában: a miniszterelnök már ismertette a 2026-os győzelmi tervét

Elemzők az Arénában: a miniszterelnök már ismertette a 2026-os győzelmi tervét

A 2026-os választások után megalakuló Országgyűlés összetételéről, Orbán Viktor évértékelő beszédéről, a DK és a Tisza Párt harcáról és az újpoesti időközi választás tanulságairól is beszélt Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet és Závecz Tibor, a Závecz Research Piac és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Kamatdöntés – Íme Varga Mihály első magyarázata

Kamatdöntő ülést tartott a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa, ezt követően az új jegybankelnök, Varga Mihály tartott sajtótájékoztatót. Nem tér vissza a toleranciasávba az infláció idén, jövőre viszont - a jegybanki jóslat szerint - igen. Részletesen válaszolt az ÁSZ-vizsgálattal kapcsolatos kérdésekre is, és az árrésstopról, annak hatásairól is beszélt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
Csattanós választ adott az OTP azoknak, akik a bankfiókok eltűnése miatt aggódnak

Csattanós választ adott az OTP azoknak, akik a bankfiókok eltűnése miatt aggódnak

Nem lett igazuk azoknak, akik tíz-húsz éve még temették a bankfiókokat. A fiók nem vész el, csak átalakul: a rutintranzakciók lebonyolítása helyett egyre inkább a tanácsadás, az ügyfelek pénzügyi és digitális edukációja a bankfiókok feladata. Éppen ezért nem kell arra számítani, hogy például az OTP Bank leépítse fiókhálózatát - hangzott el a társaság sajtóeseményén, amelyen sok érdekességet elmondtak a bank vezetői nemcsak a fiókokról, hanem az ATM-használatról is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×