Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Veszélyt okozhat, hogy nincs szabályozva az autómentés

Veszélyt okozhat, hogy nincs szabályozva az autómentés

Magyarországon ma a piac szabályozatlansága miatt gyakorlatilag bárki végezhet autómentést, ez azonban kockázattal jár, sőt veszélyes is lehet - mondta az InfoRádiónak a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára.

Magyarországon 2004-ig az autómentő tevékenység szabályozott volt, ugyanolyan feltételekhez volt kötve, mint a közúti áru- vagy személyfuvarozás – mondta a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára. Dittel Gábor hozzátette, az uniós jogszabály azonban úgy rendelkezik, a meghibásodott jármű eltávolításához nem kell engedély.

„Bárki végezhet ilyen tevékenységet. Ezért egy úgynevezett hiénarendszer működik:

kisebb, autómentőnek tűnő autók várakoznak az autópálya parkolóiban vagy az út szélén. Egy részük legálisan bejegyzett vállalkozás keretében működik, de sokan feketén próbálkoznak.”

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára kiemelte, balesetek esetén sokszor keletkezik olyan jellegű forgalmi akadály, amelyet szakszerűen kell eltávolítani.

„Nem biztos, hogy minden esetben a tűzoltóságnak kellene kivonulni és az adófizetők pénzén menteni a balesetet szenvedett járművet, hanem akár egy engedélyezett és sok feltételnek megfelelő szolgáltató jármű is meg tudná ezt tenni" - vélekedett.

Az európai országok szabályozásait áttekintve a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete jogszabály-javaslatot készített 2011-ben, de a terület a mai napig szabályozatlan – hangsúlyozta a szervezet ügyvezető főtitkára.

„Azért lenne célszerű a szabályozás, hogy egy baleset esetén minél hamarabb elhárítható legyen a forgalmi akadály.”

Dittel Gábor elmondta, jelenleg egy hajnalban történt balesetben kiborult anyag akár fél napig is járhatatlanná tehet egy autópályát. Dittel Gábor egy másik példát is említett: télen, ködben nehezen észrevehető az M7-es autópálya hídjánál veszteglő műszaki hibás jármű.

„Csak a szerencsének köszönhető, hogy ott még nem történt tömegkatasztrófa.

Nincs leállósáv sem, nehezen lehet észrevenni egy nem kivilágított kamiont vagy autóbuszt.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×