Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
szúnyogirtás (katasztrófavédelem)
Nyitókép: BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság/Szőke Péter

Besokallt a szúnyogoktól az agrárminiszter, már repülők bevetését kéri

Nagy István agrárminiszter, Mosonmagyaróvár és térsége országgyűlési képviselője levélben kéri a hatékonyabb légi védekezést. Hasonló megoldást vár Budafok fideszes polgármestere is.

Nagy István agrárminiszter levélben fordult segítségért Sallai Péterhez, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetőjéhez - írja kisalfold.hu.

A miniszter úgy fogalmazott, miközben a csapadék utánpótlás megszűnésével jelentős apadás következett be Szigetköz területén, az ártérben az úgynevezett szúnyogbölcsőkben ott maradt a víz. A rendkívül gyors felmelegedés és intenzív napsugárzás hatására a térséget elárasztották a szúnyogok.

"Mára már egyszerűen kezelhetetlenné, élhetetlenné vált a helyzet" – emelte ki a tárcavezető, aki szerint hatalmas elégedetlenség övezi mindezt, mert a tapasztalatok szerint a földi úton történő szúnyoggyérítés nem hatásos.

Hasonló véleményen van Karsay Ferenc is. Budafok polgármestere nyílt levélet írt az emberek nevében a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ illetékeseihez, "s lakossági segélykiáltások százai alapján aláírásgyűjtésbe is kezdtek".

A légi szúnyogirtást számos szervezet ellenzi. A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület azt írja róla, hogy a "légi permetezés esetén a vízszintes irányban mozgó mérgező köd akár 40 percig is a területen lebeghet és teljesen átöblíti a térséget, így a növényzetben megbúvó, tehát az éppen nem repülő rovarokra is hat. A levelek fonákán is ható melegködös gyérítés kapcsán egy MTA vizsgálat kimutatta, hogy az elhullott rovarok között a célcsoportot jelentő szúnyogok aránya 0,1% (azaz minden ezredik rovar) volt csak."

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×