A tragédiával végződött manőver egy alacsony magasságban végrehajtott úgynevezett orsó volt, nagy valószínűséggel a kelleténél kisebb sebességgel hajtotta azt végre a pilóta, és a gép „lecsúszott”. Ha nagyobb a magasság, a pilótának még maradt volna ideje helyesbítenie, így azonban nem volt erre semmi esélye - írja a feol.hu. A lap olyanokkal beszélt, akik pilótahibára gyanakodnak.
Ezzel nem ért egyet Vályi István, technikai sportokkal foglalkozó újságíró. A videófelvétel alapján ő azt valószínűsíti, hogy az utolsó orsó már kényszerű volt, és műszaki probléma lehetett a géppel.
A mentők három súlyos sérültet – egy kislányt, egy nőt és egy férfit – mentőhelikopterekkel budapesti kórházakba, egy könnyebben sérült kisfiút pedig mentőautóval a székesfehérvári kórházba vittek – közölte Győrfi Pál az Országos Mentő Szolgálat szóvivője.
Az RTL Híradónak Madas László igazságügyi légiközlekedési szakértő beszélt, bár az emberi hibát sem zárta ki, de ami fontos, hogy előbb a roncsot is meg kell vizsgálni, hogy a kormányok működtek-e. Elmondása szerint „feltehetően igen”, mert a repülés korábbi szakaszában nem volt velük gond.
A halálos repülős balesetről az Infostarton részletesen beszámoltunk.
Azóta megrázó fotókat adott közre az MTI.
Az áldozatokról is írnak a lapok. Eszerint Rózsavölgyi Vilmos az Agro-Aero 2000 Kft.-t, azon belül pedig a Rivair Pilot School pilótaképzőt is vezette. Fia, Rózsavölgyi Árpád repülőoktatóként tevékenykedett a családi vállalkozásban.