Infostart.hu
eur:
388.56
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Pixabay/DesignBy

Kutatás: a Lánchíd nem a rajta menő forgalom miatt fontos a budapestieknek

Még mindig forró téma, járjanak-e autók a Lánchídon.

Egy felmérés szerint a fővárosiak szűk többsége támogatja, hogy a nemrég részlegesen átadott Lánchidat továbbra is csak a buszok, a taxik és a biciklisek használhassák. A Mediánnal közös kutatást végző 21 Kutatóközpont igazgatója az InfoRádiónak azt mondta, megoszlottak a vélemények, de egy enyhe többség, 54 százalék támogatja az autók kitiltását és azt, hogy csak a buszok, taxik és kerékpárosok (illetve majdan a gyalogosok) használhassák a hidat. A megkérdezettek 40 százaléka viszont visszaengedné az autós forgalmat is. Nem alkotott véleményt a válaszadók 6 százaléka.

Az is kiderült, hogy minél képzettebb valaki, minél magasabb az iskolai végzettsége, annál inkább támogatta a Lánchíd autómentesítését. Az alapfokú végzettségűek ugyanakkor 61 százalékos arányban elutasították ezt. Életkor szerint is volt egy szignifikáns összefüggés: minél fiatalabb valaki, annál inkább támogatta az átkelő autómentesítését, és minél idősebb volt a válaszadó, annál valószínűbbnek bizonyult, hogy visszaengedné az autós forgalmat a Lánchídra - sorolta Róna Dániel.

Az elsődleges közlekedési eszközre vonatkozó felmérésekből látszik, hogy az elsősorban tömegközlekedők (45 százalék) a biciklistákkal (5-10 százalék) együtt többen vannak, mint az elsősorban autóval járó 30-35 százaléknyi budapesti. Így nézve tehát a nagy többség az autómentesítés idején is használhatja a Lánchidat, ugyanakkor a 21 Kutatóközpont igazgatója hangsúlyozta, hogy a megkérdezettek 40 százaléka ellenzi a kocsik kitiltását és ez egy nagyon jelentős arány.

Felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy

"a legtöbb budapesti számára szimbolikus, nem pedig a napi rutint érintő praktikus kérdés a Lánchíd forgalma.

A Lánchídon semelyik közlekedési eszközzel nincs akkora forgalom, hogy az a budapesti lakosság jelentős részét érintené."

Megjegyezte még, hogy az autósok között is van, aki elfogadja a főváros tervezetét, és a tömegközlekedők között is van, aki visszaengedné az autósokat a hídra, de ezzel együtt inkább az autósok akarják visszakapni maguknak ezt az útvonalat, a közösségi közlekedést használók kevésbé sürgetik a kocsik visszatérését.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 05:32
×
×
×
×