Egy felmérés szerint a fővárosiak szűk többsége támogatja, hogy a nemrég részlegesen átadott Lánchidat továbbra is csak a buszok, a taxik és a biciklisek használhassák. A Mediánnal közös kutatást végző 21 Kutatóközpont igazgatója az InfoRádiónak azt mondta, megoszlottak a vélemények, de egy enyhe többség, 54 százalék támogatja az autók kitiltását és azt, hogy csak a buszok, taxik és kerékpárosok (illetve majdan a gyalogosok) használhassák a hidat. A megkérdezettek 40 százaléka viszont visszaengedné az autós forgalmat is. Nem alkotott véleményt a válaszadók 6 százaléka.
Az is kiderült, hogy minél képzettebb valaki, minél magasabb az iskolai végzettsége, annál inkább támogatta a Lánchíd autómentesítését. Az alapfokú végzettségűek ugyanakkor 61 százalékos arányban elutasították ezt. Életkor szerint is volt egy szignifikáns összefüggés: minél fiatalabb valaki, annál inkább támogatta az átkelő autómentesítését, és minél idősebb volt a válaszadó, annál valószínűbbnek bizonyult, hogy visszaengedné az autós forgalmat a Lánchídra - sorolta Róna Dániel.
Az elsődleges közlekedési eszközre vonatkozó felmérésekből látszik, hogy az elsősorban tömegközlekedők (45 százalék) a biciklistákkal (5-10 százalék) együtt többen vannak, mint az elsősorban autóval járó 30-35 százaléknyi budapesti. Így nézve tehát a nagy többség az autómentesítés idején is használhatja a Lánchidat, ugyanakkor a 21 Kutatóközpont igazgatója hangsúlyozta, hogy a megkérdezettek 40 százaléka ellenzi a kocsik kitiltását és ez egy nagyon jelentős arány.
Felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy
"a legtöbb budapesti számára szimbolikus, nem pedig a napi rutint érintő praktikus kérdés a Lánchíd forgalma.
A Lánchídon semelyik közlekedési eszközzel nincs akkora forgalom, hogy az a budapesti lakosság jelentős részét érintené."
Megjegyezte még, hogy az autósok között is van, aki elfogadja a főváros tervezetét, és a tömegközlekedők között is van, aki visszaengedné az autósokat a hídra, de ezzel együtt inkább az autósok akarják visszakapni maguknak ezt az útvonalat, a közösségi közlekedést használók kevésbé sürgetik a kocsik visszatérését.