A szocialista politikus a Népszavának adott hosszú interjújában beszélt a Lánchíd-kérdésről is.
Ebben elismerte, hogy a kormány több prominense is megígérte ezt a támogatását (6 milliárd forint - szerk.), de a kormányhatározat csak a Váralagút és a Lánchíd együttes felújítására van, és
nincs aláírt támogatási szerződés sem.
Szerinte "ez a 6 milliárd azonban nem a kormány pénze, a közösség adta össze az adóforintjaiból, ezért mondjuk azt, hogy döntsék el a budapestiek, hogyan használjuk a hidat".
Kérdésként szóba került, hogy valóban egyirányúsítják a Lánchidat és a Szabadság hidat. Erre Tüttő Kata azt válaszolta, hogy "a budapestiek bevonásának módjára Karácsony Gergely főpolgármester tesz majd javaslatot. Mindenképpen igazságosabb lesz az eredmény, mintha egy ember döntene erről a Karmelita kolostorból".
A konkrét választ azzal hárította el, hogy "a forgalomszervezés nem az én területem".
Az Infostarton korábban már többször írtunk a Lánhíddal kapcsolatos közlekedési tervekről. Az InfoRádióban Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke azt mondta: "Budapest nem engedheti meg magának, hogy csaknem három kilométer hosszon a Dunán ne lehessen személyautóval átkelni". A szakember arról is beszélt, hogy a Szabadság hidat érintő változtatási ötlet pletykánál több, de megvalósult ténynél kevesebb. A Magyar Autóklub szerint a Lánchídon a korábbi forgalmi rendet kellene fenntartani, mert az átkelési lehetőségek korlátozása a város zöldítésével ellentétes eredményre vezet. Nagyobbat kell kerülnie az átkelni szándékozó gépkocsiknak, és a mostani hidak áteresztő kapacitása "inkább kevés, mint sok". Úgy véli, hogy a Lánchíd autómentesítésének ötlete "csak a túltolása olyan divatos elképzeléseknek, mint amilyen a például nagykörúton az egyik sáv elvétele a kerékpárosok számára". Szerinte a zöldítést bizonyos tereken indokolt megvalósítani.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke, Dorner Lajos is elmondta az InfoRádiónak, hogy miként vélekedik a Szabadság híddal kapcsolatos tervekről. Szerinte ezt a dunai átkelőt az alacsony autóforgalma miatt sokan hasonlítják a Lánchídhoz, pedig teljesen más szerepe van a közlekedésben. A híd szerinte más forgalmi irányokat is kiszolgál, és "nem igazán felelős" a városon belüli dugókért, mert azt más irányokból jövő járművek okozzák. Szakmailag értelmetlennek látná az autósok esetleges kitiltását. Megjegyezte: nincs összefüggés a Szabadság hídon a villamosforgalom és a gépjárműforgalom között, míg a Lánchídon van, ugyanis ott buszok közlekednek.
A Lánchidat jelenleg csak a kerékpárosok, a buszok és a megkülönböztetést használó járművek használhatják,
a járda elkészülése után pedig a gyalogosok is. A kormány erre hivatkozva halogatja a már említett 6 milliárd forint átutalását.
Ezzel kapcsolatban Orbán Viktor kormányfő december 21-én azt mondta: van egy szerződés, majd a jogászok megnézik, hogy mi következik abból.