Infostart.hu
eur:
388.77
usd:
330.13
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A koronavírus-járvány miatt védőmaszkot viselő tanuló egy prágai iskolában 2020. november 18-án, amikor az általános iskolák első és második osztályosai visszatérhettek az osztálytermekbe. A járvány miatt a cseh kormány október 14-től minden iskolában elrendelte az áttérést a digitális oktatásra.
Nyitókép: MTI/EPA/Martin Divisek

Iskolaigazgató: mindenre fel vagyunk készülve

A budaörsi Herman Ottó Általános Iskola igazgatója arra számított, hogy az általános iskolák esetében is módosítják az április 19-i nyitást, de felkészültek arra is, hogy a hátralévő időszakban még változhat a jelenlegi elképzelés. Az intézmény tanárai egyébként ezen a héten valamennyien megkapják az oltást és a szülők sem jeleztek az elmúlt időszakban covidos megbetegedést.

Mint arról az Infostart is beszámolt, Orbán Viktor péntek reggeli bejelentése szerint az óvodák és iskolák tervezett nyitási ideje továbbra is április 19., ám mivel az érettségi vizsgák – és szünet – csak kevéssel később lesznek, addig már nem hívják újra az iskolaépületbe a 9., 10., 11. és 12. évfolyamos tanulókat, a járvány harmadik hullámára való tekintettel. A szakképzésben résztvevőkre is vonatkozik a május 10-ei nyitás április 19. helyett – közölte a kormányfő.

Az InfoRádiónak nyilatkozó Turcsik Viktor igazgató szerint sejthető volt, hogy az április 19-i időpont túl korai lesz, ezért a döntést korrektnek és abszolút jónak tartja. Mint mondta, azért is számított rá, mert több civil (szülői, diákszervezeti, szakszervezeti) hang is volt, amely határozottan kérte, hogy ez még ne történjék meg.

A kérdést természetesen kollégáival is megvitatta online mód a Herman Ottó Általános Iskola igazgatója, aki azt tanácsolta a tanári karnak, hogy amíg nem válik teljesen konkréttá az április 19-i időpont, addig nem érdemes ezen aggódniuk. Ugyanakkor a szülők részéről semmilyen jelzés nem érkezett, folytatta Turcsik Viktor, valószínűleg azért sem, mert náluk az a szülő, aki nem akarja iskolába engedi a gyerekét, megvan a lehetősége, hogy ír egy kikérőt, és egyszerűen nem viszi be a gyerekét az intézménybe.

Azt nem tartja valószínűnek, hogy április 19-én egy „üres iskolával” kell majd szembesülnie, nem tartja valószínűnek az igazgató, hiszen kollégái nyilvánvalóan előzetesen jeleznék, ha távol kívánnának maradni. És ugyan egy tanár is vehet ki szabadságot, ezt előzetesen két héttel kell jeleznie, azonban bejelentés még nem érkezett. Turcsik Viktor megjegyezte: ilyesfajta „kőkemény ellenállást” egyébként sem tapasztalat még pályafutása alatt, így nem számít meglepetésre 19-én. Sőt, azon sem csodálkozna, ha végül mégsem kellene bemenniük, de azon sem, ha 19-e lenne az első napjuk, így ezzel kapcsolatban mindenre fel van készülve.

Lát még arra esélyt, hogy a következő tíz napban az oktatáspolitikai döntés megváltozik, és a járványhelyzet kedvezőtlen alakulása miatt a döntéshozók a 19-i általános iskolai kezdést is elodázzák, vagy legalábbis „lájtosabb” módon kezdődhet majd a munka, ami nem feltétlenül az összes diák beengedését fogja jelenteni egy időben az iskolákba. „Számomra az tűnik a reálisabbnak, hogy ez a 19-e nem 19-e lesz, vagy legalábbis nem az a 19-e, amiről most szólnak az iránymutatások” – fogalmazott az igazgató.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×