Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az északi és déli HÉV-hálózat fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón a csepeli HÉV-kocsiszínben 2020. szeptember 9-én.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Fürjes Balázs egyetért Karácsony Gergellyel a „gyámság” kérdésében

Ezen túl viszont sok mindent másképp lát a két, Budapestért felelős vezető. Az államtitkár nem akar télen biciklisávot a Nagykörúton, a polgármester ezt nem fogadta el. Fürjes Balázs megerősítette a kormány korábbi kijelentését: a fejlesztéseket csak a főváros jóváhagyásával végeznék el.

A mindenkori kormánynak támogatnia kell Budapestet, de az is igaz, hogy nem gyámkodhat felette – mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

A műsorban arról beszéltek, hogy a kormány sikeresnek értékelte a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) csütörtöki ülését, Budapest vezetése viszont úgy látta, hogy a nagy ügyekben nem haladtak előre, vagyis ellentétesen értékelték a találkozót.

Karácsony Gergely budapesti főpolgármester csütörtöki Facebook-posztja is arról tanúskodik, hogy másképp értékeli a két fél a találkozót.

Fürjes Balázs a műsorban hangsúlyozta,

Magyarországon két szereplőnek feladata Budapest építése: a mindenkori kormánynak és a mindenkori városvezetésnek, és nekik „kutya kötelességük” párbeszédet folytatni,

valamint keresni az együttműködés lehetőségét.

„Az a budapestiek érdeke, hogy ha vannak is politikai különbözőségeink, a vitákat folytassuk le, bátran vállaljuk fel. Az, hogy vannak vitáink, még nem ok arra, hogy ne álljunk szóba egymással” – hangsúlyozta az államtitkár.

Hozzátette, a csütörtöki ülésen a kormánynak több fővárost támogató javaslata volt, ugyanakkor azt is világossá tették, hogy nem tudnak adóemelési, megszorító vagy Budapest eladósodottságát növelő javaslatokat támogatni.

Kiemelte, hogy

a Demszky-féle városvezetés egyszer már adósságcsapdába vitte Budapestet

és a nemzeti kormánynak 375 milliárd forint adósságot kellett átvállalnia 2010 után, ez még egyszer nem fordulhat elő.

A támogató javaslatok között megemlítette, hogy tehermentesítenék Budapestet, és több fejlesztés költségét a kormány átvállalná; sőt garanciát is adnának arra, hogy ezeket a fejlesztéseket csak a főváros által jóváhagyott tervek alapján építenék meg. Fürjes Balázs szerint

szóba került a Biodóm, a Gellért-hegyi sikló, a pesti rakpart teljes megújítása és a budai fonódó villamoshálózat meghosszabbítása.

Elmondta azt is, a főváros időt kért a javaslat megfontolására.

Ugyanakkor az is a budapestiek érdeke lenne az államtitkár szerint, hogy a Nagykörúton, főleg most, a rossz idő beköszöntével, megszűnjön a biciklisáv, de ezt a javaslatot a főváros nem fogadta el.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×