INFORÁDIÓ 
2020. július 10. péntek
Amália

mnhh

ellenőrzés

mobilszolgáltató

2020

Az 5G mobil szolgáltatást ismertető stand a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) Telecom World 2019 konferenciájának kiállításán a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2019. szeptember 9-én.

Kiemelten ellenőrzik a mobilszolgáltatókat Magyarországon

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság idei felügyeleti terve alapján kiemelten ellenőrzi a többi között, hogy a mobilszolgáltatók betartják-e a roaminggal, illetve a határozott időre szóló szerződésekkel összefüggő előírásokat - közölte Karl Károly, a hatóság Hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság alapvetően felügyeleti hatóság az elektronikus hírközlési és a postai piacon, és az ellenőrzés módszertana egyrészt terv szerinti, másrészt pedig eseti ellenőrzést tartalmaz, utóbbit hivatalból, kérelemre, vagy bejelentés alapján. Most a terv szerinti ellenőrzések listáját tette közzé a hivatal - mondta az InfoRádiónak Karl Károly, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője.

Az idén három alapvető körre összpontosít majd az NMHH:

a mobiltelefon szolgáltatás, a helyhez kötött vezetékes szolgáltatások - akár telefon, akár műsorterjesztés -, és a postai szolgáltatások.

Részben kockázati típusú ellenőrzést terveznek a legnagyobb előfizetői számú szolgáltatókkal többet kell foglalkozni a főosztályvezető szerint. Másrészt pedig tapasztalataink vannak, kérelmek, panaszok, korábban lefolytatott vizsgálatok alapján, hogy mik azok a területek, amelyek érzékenyek ebből a szempontból, akár a jellemző hibák, akár az előfizetők jogait erősen érintő jellegük miatt.

Az elmúlt években előfordultak hálózatsemlegességgel kapcsolatos ügyeink is, de ha jól emlékszem bírságokra nem került sor - mondta Karl Károly. Ellenben az általános szerződési feltételek szabálytalansága miatt többször is élt a bírságkiszabással a hatóság, valamint a szolgáltatók gyakorlati eljárásainak vizsgálata során is többször találkoztak problémákkal.

Vannak olyan törvény, vagy jogszabály által védett alapvető előfizetői jogok, mint a szolgáltatás hozzáférési pont létesítése, az áthelyezés, átírás, a korlátozás megszüntetése - ezek a szerződés alapvető sarokpontjainak a védelmét szolgáló előírások, amelyek ellenőrzésekor többször tapasztaltak problémákat. Ezeket a sarokpontokat a jogszabály például kötbérfizetéssel is védi, vagyis ezek nem teljesítése esetén a szolgáltató automatikusan - tehát kérni sem kell - kötbér fizetésére köteles.

Ezek ellenőrzése során látszott, hogy ezek érzékeny pontok, ezekkel foglalkozni kell - tette hozzá Karl Károly.

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Kapcsolódó hang

Az NMHH így vizsgálja a mobilszolgáltatókat
 
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018